X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W cywilizacji Zachodu szczęście jest uważane za godny cel życia już od czasów oświecenia. Od tamtej pory dążenie do szczęścia stawało się coraz silniejsze i ogarniało kolejne aspekty ludzkiej egzystencji, od religii, przez politykę, aż po pracę i rodzinę. Niestety, w połowie ubiegłego wieku za miernik dobrostanu społeczeństw przyjęto produkt krajowy brutto. I tak szczęście zaczęto przeliczać na pieniądze, a te – jak wiadomo – szczęścia nie dają.

Wiadomo również, że szczęśliwi pracownicy to zyski dla firmy. Dlatego tematyce szczęścia poświęcamy specjalny blok artykułów zatytułowany Czas na szczęście. Blok otwiera Ashley Whillans, która przytacza dowody na to, że szczęście daje nam raczej posiadanie dostatecznej ilości wolnego czasu niż mnóstwa pieniędzy. Tymczasem większość z nas postępuje wbrew tej zasadzie, skupiając się nadmiernie na ich zarabianiu. Jest jednak na to sposób. Autorka proponuje proste strategie, które pozwolą nam złagodzić poczucie braku czasu i odzyskać właściwy rytm życia.

Co jednak zrobić, gdy marnujemy czas na spory i nie możemy porozumieć się ze współpracownikami? Autorzy tekstu Zjednoczyć zespół przywódczy mają i na to sposób. W swoim artykule nie tylko przedstawiają nowatorską metodę budowania jednomyślności wśród liderów, ale też oferują narzędzia, które pomagają menedżerom budować płaszczyznę porozumienia.

Doskonałym sposobem na oszczędzanie czasu są zakupy w internecie. Wiedzą to doskonale tradycyjne sieci sprzedaży detalicznej i obcinają koszty, redukując liczbę pracowników i budżet na szkolenia. Jednak w ten sposób niszczą swoją największą przewagę nad sklepami internetowymi, jaką jest dla klientów możliwość bezpośredniego kontaktu z żywym człowiekiem. Dlatego warto poznać skuteczną metodę optymalizacji liczby sprzedawców i budżetów szkoleniowych, którą przedstawiamy w artykule Detaliści marnują potężną broń.

Polecam też Państwu lekturę pozostałych artykułów z pełnym przekonaniem, że będzie to czas dobrze wykorzystany.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy