Rynek pracy przeobraził się w rynek pracownika, gdzie rekrutacja coraz częściej przypomina bitwę o talenty. W takich warunkach trudno przyciągnąć i zatrzymać utalentowanych pracowników, dlatego zarządzanie talentami przestało być opcją, a stało się koniecznością. Na rynku pracownika coraz większe znaczenie odgrywa bowiem nie tylko to, w jaki sposób organizacje rekrutują, jakie warunki zatrudnienia oferują, ale też – jak zarządzają talentami. Dlaczego firmy powinny traktować zarządzanie talentami strategicznie? Jak zdobywać utalentowanych pracowników i dbać o ich lojalność? Jakie są sprawdzone metody zarządzania talentami?

Jak utrzymać najlepszych pracowników?

Nowatorska strategia zarządzania talentami 

Efektywna polityka kadrowa jest motorem strategii biznesowej i wychodzi naprzeciw problemom struktury organizacyjnej.

Dwie pułapki zarządzania talentami 

Dlaczego większość programów zarządzania talentami ma ograniczone szanse na sukces w dłuższej perspektywie?

Najlepsze firmy nie mają więcej gwiazd, ale świetnie wykorzystują talenty 

Czynnikiem odróżniającym najlepsze firmy od innych jest sposób wykorzystania talentów.

Lojalność w erze nomadów [RAPORT] 

Jak motywować i utrzymywać najlepszych pracowników? Pobierz raport specjalny HBRP!

Jak rekrutować najlepszych pracowników?

Jak pozyskać młode talenty? 

Co zrobić, gdy wejście w nowy segment rynku spowalniają problemy związane z rekrutacją dobrych specjalistów?

Co zrobić, kiedy potrzebujemy talentów? 

Gdzie poszukiwać talentów? Co zrobić kiedy nasze zapotrzebowanie na nie stale rośnie?

Badanie obejmujące 1600 kandydatów pokazuje, co musisz zmienić w procesie rekrutacji 

Co możesz zrobić, aby twoja firma uniknęła trudności w rekrutacji wartościowych pracowników i zmniejszyła koszty rekrutacji?

Ile nieudane rekrutacje kosztują twoją firmę? 

Za każdym razem, kiedy w twojej firmie podejmowana jest błędna decyzja o zatrudnieniu z konta twojej firmy znikają pieniądze.


Ponad 20 tysięcy rekrutacji na stanowiska kierownicze w 40 krajach i ponad 4 tysiące indywidualnych rozmów o rozwoju pracowników – to bilans 30‑letniej kariery Claudia Fernándeza‑Aráoza w wiodącej firmie rekrutacyjnej Egon Zehnder. Claudio Fernandez‑Aráoz to światowy autorytet w obszarach zatrudniania, awansu i rozwoju talentów, który doradzał dyrektorom największych światowych spółek oraz przedstawicielom rządów. Jakie zasady skutecznych rekrutacji i zarządzania talentami odkrył C. Fernández‑Aráoz?

Zły rekruter jest gorszy niż rzut monetą 

O tym, jak wygrywać bitwę o talenty nawet z dużo silniejszymi rywalami, mówi Claudio Fernández-Aráoz.