Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-200-październik-2019-Błędy rekrutacyjne

Nr 200, październik 2019

Błędy rekrutacyjne

Rekrutacja utalentowanych pracowników to jeden z ważniejszych tematów nurtujących dziś kadry zarządzające. Poszukując tych najlepszych, organizacje masowo wręcz zatrudniają ludzi, przeznaczając na to ogromne sumy pieniędzy. Jednocześnie brakuje im przekonania, że stosowane przez nie metody i narzędzia są skuteczne. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego pracodawcy wydają tak dużo na działania, które uważają za ważne, a przy tym tak niewiele wiedzą na ich temat? Główną przyczyną zaistniałego problemu jest nadmierna koncentracja na kandydatach z zewnątrz i brak weryfikacji skuteczności metod zatrudniania związany przede wszystkim z korzystaniem z usług firm rekrutacyjnych i stosowaniem zaawansowanych technologicznie, ale niesprawdzonych narzędzi. Zdaniem autora tematu numeru październikowego wydania „Harvard Business Review Polska” Petera Cappelliego – zamiast poszukiwać idealnych kandydatów spoza organizacji lepiej rozejrzeć się wśród zatrudnionych już ludzi. Tym bardziej, że jedną z głównych przyczyn bardzo silnej rotacji pracowników jest chęć zdobywania nowych doświadczeń. Blokując wewnętrzne awanse, odbiera się szanse na dalszy rozwój. Zachęcamy Państwa do poszerzenia wiedzy na temat tego, jak udoskonalić proces rekrutacji, aby osiągnąć nadrzędny cel, jakim jest pozyskanie najlepszych pracowników. Trzymamy kciuki za skuteczne wdrożenie tych metod i weryfikację ich efektywności. 

Dwusetne wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” to szczególna okazja, by podziękować Państwu za to, że jesteście z nami od ponad 16 lat. Każdego miesiąca staramy się przekazać Wam jak najwięcej cennych i przydatnych informacji, które możecie wykorzystać w codziennym prowadzeniu biznesu. Rozwijamy się z Wami i dla Was. Dziękujemy! 

Ponadto w numerze: 

• Jakie cechy start-upów warto zachować, chcąc wdrażać sformalizowane procedury? 

• Jak, m.in. dzięki udzielaniu informacji zwrotnych, pomóc pracownikom rozwinąć skrzydła i doskonalić się w tym, co robią? 

• Czy istnieje sposób na pogodzenie kariery z byciem dobrym rodzicem? 

• W jaki sposób wspierać upowszechnianie sztucznej inteligencji? 

• Dlaczego już dziś warto przygotować firmę do funkcjonowania w gospodarce niskoemisyjnej?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Druga strona #MeToo
Ludzie starają się dociec, jak powinni reagować
Kobiety na ścieżce szybkiego wzrostu
Rywalizacja zaostrza apetyt na ryzyko
Nawarstwienie rabatów szkodzi rentowności
Tatuaż nie zamyka drzwi do kariery
Korygowanie ocen wystawianych pracownikom
Co wynika z tego, że stajemy się coraz lepsi
Przedsiębiorcy nie nadążają z wdrożeniem nowego prawa
Podwładni stanowią dobry materiał na przywódców
Walcz z brakiem obiektywizmu wobec własnych pomysłów

Okiem czytelnika

Nie ma co się obrażać na nowoczesność

Jak to zrobiłem

Od zakupowca do innowatora

Jak to zrobiliśmy

Rozwijamy się przez pączkowanie

Temat numeru

Zrewiduj podejście do zatrudniania
Zadbaj o doświadczenia kandydata
Analityka danych jeszcze nie potrafi uzdrowić rekrutacji
Szerzej zarzucamy sieci

Koncepcje

Zbuduj organizację napędzaną przez AI
Czego mogą nas nauczyć marketingowcy z Chin
Jak ocalić duszę start-upu
Błędne przekonania na temat informacji zwrotnych
Przyszłościowa strategia klimatyczna dla organizacji

Punkt widzenia

Pracodawca pierwszego wyboru
Sztuczna inteligencja walczy z piractwem

Dobre praktyki

Alternatywa dla projektów IT
Inżynier w nowej rzeczywistości

Raport

Szlachetne m-zdrowie
Przez dobrostan do celu – czyli o zdrowiu pracownika inaczej
Zdrowy pracownik, silna firma
Jak zapobiegać dolegliwościom bólowym
Efektywne zarządzanie zdrowiem pracowników
Zawód – chory
Zmieniamy nawyki pracowników

Raport

Outsourcing dziś i jutro
Od agencji pracy do outsourcingu procesów
Tańsza energia dzięki outsourcingowi
Multidyscyplinarny partner biznesowy
Outsourcing jako sposób zarządzania ryzykiem

Zarządzanie sobą

Poradnik przetrwania dla pracujących rodziców

Case study

Jak zażegnać kryzys informacyjny
Roman Przybylski: Czasami trzeba podejmować zasadnicze działania
Michał Nitka: Ważne, aby dać pracownikom szansę na uczestniczenie w dyskusji dotyczącej zmiany

Refleksje

Marek Kamiński: W życiu są różne etapy, a każdy czemuś służy