Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-196-czerwiec-2019-Wielki brat nie śpi

Nr 196, czerwiec 2019

Wielki brat nie śpi

Przed trzema laty satyryczna witryna The Onion zamieściła artykuł o kobiecie - ofierze stalkingu, którą prześladowała… reklama butów. Dziś, gdy retargeting jest działaniem niemal staroświeckim, takie oburzenie wzbudza rozbawienie, albo przynajmniej nie wywołuje żadnego wrażenia. Dzisiejsze technologie infiltracji znacznie wykraczają poza śledzenie cookies. Nawet starając się zacierać ślady, które pozostawiamy w internecie, możliwe jest wytropienie naszej tożsamości. Kamery umieszczane w komputerach lub smartfonach, urządzenia rejestrujące aktywność, stan zdrowia, geolokalizatory, dane pozostawione w sklepach internetowych – to wszystko powoduje, że do informacji o nas ma dostęp coraz więcej osób. Faktem jest, że działając w ten czy inny sposób, sami jesteśmy za to odpowiedzialni. Prawdą jest też to, że gdy nasze dane stają się domeną publiczną, mniej sobie cenimy prywatność, przez co łatwiej się jej wyzbywamy. Jak przywrócić równowagę zachwianemu systemowi? Czy to w dobie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego jest jeszcze w ogóle możliwe? W jaki sposób zadbać o etyczne podstawy mediów cyfrowych?

Ponadto w numerze: 

• Jak zaprojektować strategię kadrową gwarantującą elastyczność w procesie rozwoju pracowników? 

• Czy będąc korporacją, można pozbyć się autorytarnych struktur? 

• W jaki sposób zarządzać kolegami-specjalistami? 

• Dlaczego każdy powinien rozwijać swoją markę osobistą? 

• Na czym polega inwestowanie zaangażowane społecznie?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Klient cyfrowy w sieci doświadczeń
Członkowie rad z doświadczeniem marketingowym mogą przyczynić się do wzrostu firm
Utrata wiary w odpowiedzialny biznes
Zacznij walczyć o klientów jutra
Zależność pomiędzy wynagrodzeniem prezesa a wynikami przedsiębiorstwa
Dostosuj swój biznes do generacji Z
Kreowanie przekonującej wizji

Jak to zrobiłam

Jak realizować misję i osiągać zyski

Dobre praktyki

Śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym
Wizyta u lekarza bez wychodzenia z pracy
Klucz do skutecznej komunikacji

Temat numeru

Nieświadoma zgoda na inwigilację
Jak się chronić przed śledzeniem
Etyczna i skuteczna analityka personalna
Przestańmy zajmować się zgodą na udostępnianie danych

Koncepcje

Jak zarządzać kolegami
Koniec biurokracji
Gdy para robi karierę
Jak obliczyć wartość inwestycji w dobro społeczeństwa

Raport

Zakupy w sieci na rynku B2B
Między sklepem stacjonarnym a wirtualnym
Cyfrowa rewolucja w handlu
Technologia w służbie biznesu
Zarządzanie globalną marką w rozproszonej strukturze
Streamsoft Verto w sklepie piłkarskim R-GOL.com
Prognozowanie sprzedaży w internecie na rynku B2B

Sekcja specjalna

Nowy wymiar outsourcingu IT

Raport

Luksus na miarę prezesa

Raport

Przedsiębiorca mądry przed szkodą
Jak pokonać problem zatorów płatniczych
Pomoc prawna w zarządzaniu płynnością firmy
Rola informacji w odzyskiwaniu należności
Faktoring na złe i dobre czasy

Zarządzanie sobą

Marka osobista w siedmiu krokach

Studium przypadku

Rozładować napięcia na szczycie
Wojciech Sachanowicz: Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor Krajewski?
Łukasz Kałędkiewicz: Dbając o własny autorytet, prezes Brylski zapomina o tym, że nie prowadzi sam firmy.

Refleksje

Kevin Hassett: Nic nie zastąpi prawdy