Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-172-czerwiec-2017-Sekrety udanej sukcesji

Nr 172, czerwiec 2017

Sekrety udanej sukcesji

Sukcesja pod kontrolą

Szef światowej sieci hoteli Bill Marriott przez kilkadziesiąt lat żył w przekonaniu, że w pewnym momencie przekaże zarządzanie firmą jednemu ze swoich synów. Jednak z czasem zaczął zdawać sobie sprawę, że musi postawić na kogoś innego. Jego wybór padł na Arne Sorensona, zatrudnionego w firmie prawnika, który idealnie nadawał się na szefa międzynarodowej korporacji.

Niestety, praktyka wielu firm nie przewiduje tak konsekwentnego podejścia do sukcesji na najwyższych szczeblach organizacji, nie mówiąc już o stanowiskach dyrektorskich czy specjalistach. W efekcie, według niektórych szacunków, zadziwiająco duży odsetek nowych prezesów korporacji odchodzi ze stanowiska w ciągu pierwszych 18 miesięcy urzędowania.

To właśnie tematowi sukcesji poświęcony jest najnowszy numer naszego magazynu. Polecam lekturę artykułów, a potencjalnym sukcesorom życzę powodzenia zarówno przed, jak i po przejęciu firmowych sterów.

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Zły rekruter jest gorszy niż rzut monetą
Sprzedaż: co motywuje jego, a co ją
Globalny drenaż mózgów
Zaufaj faktom, nie mitom
Co liczy się dla inwestorów z firm VC
„Szalenie zajęty”: nowy symbol prestiżu
Przyczyny nieuczciwych zwolnień chorobowych
W poszukiwaniu idealnej polityki zwrotów
Czy twoja firma jest odporna na złą pogodę

Okiem czytelnika

Energetyka na progu wielkiej zmiany

Jak to zrobiłem

Jak z menedżera stałem się liderem
Powiększyłem udział w rynku kosztem rywali

Temat numeru

Tajniki udanego wyboru prezesa
Polskie firmy na razie  nie myślą o sukcesji
Planowanie sukcesji
Po złożeniu gratulacji
Wprowadzenie na pokład to za mało
Proces sukcesji od środka
Gilles Clavie: menedżer to nie tylko wykonawca
Tadeusz Chmielewski: w firmach rodzinnych ważne są więzy krwi

Koncepcje

Nowy imperatyw sprzedaży
Wykorzystaj algorytmy do podejmowania decyzji
Czy rozwiązujesz właściwe problemy
Nowa fala innowacji w Afryce

Zarządzanie sobą

Nie daj się zdeprawować

Case study

Jak ratować zrujnowany wizerunek
Wojciech Borowski: o wiele łatwiej jest wywołać kryzys, niż z niego wyjść
Anna Kruk: ryzykowne decyzje należy podejmować świadomie
Aleksandra Chalimoniuk: nigdy nie jest za późno na przyznanie się do winy
Iwona Jarzębska: nadszarpnięty wizerunek firmy to zaledwie wierzchołek góry lodowej

Raport

Sztafeta rodzinnego biznesu
Gotowi na przyszłość
Technologia wspierająca płynne przekazanie władzy
Jubileuszowa edycja konkursu EY Przedsiębiorca Roku
Mike Krzyzewski: triumf to mój najlepszy produkt