Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-189-listopad-2018-Ciekawość - pierwszy stopień do sukcesu

Nr 189, listopad 2018

Ciekawość - pierwszy stopień do sukcesu

Za większością przełomowych odkryć czy innowacyjnych rozwiązań stoi ludzka ciekawość. To ona popycha człowieka do zagłębiania się w temat, zadawania pytań, ciągłego poszukiwania, stając się impulsem do ciągłego rozwoju osobistego. Ciekawość wzmaga bowiem inteligencję, wpływa na wytrwałość, skłania też do większego zaangażowania i osiągania lepszych wyników oraz realizacji istotnych celów. Nie dziwi więc fakt, osoby o nieprzeciętnym poziomie ciekawości często dochodzą do najwyższych stanowisk w organizacjach. 

Ciekawość ma też ogromny wpływ na wyniki firmy i nie ogranicza się jedynie do osób z kadry zarządzającej. Pracownicy, którzy czują naturalną potrzebę dociekania, znacznie łatwiej dostosowują się do niepewnych warunków i zewnętrznej presji. Ponadto bardziej racjonalnie myślą i tworzą bardziej kreatywne rozwiązania. Czy jednak wszyscy liderzy cenią sobie dociekliwość?

W numerze ponadto odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: 

• Co powstrzymuje kadrę zarządzającą przed inwestowaniem w zdolności menedżerów? 

• Jak wdrożyć strategię dobrej, lepszej i najlepszej oferty bez kanibalizacji sprzedaży? 

• W jaki sposób zwiększyć osobistą skuteczność? 

• Jak stworzyć pełne szacunku miejsce pracy? 

• Czy uczenie maszynowe może pomóc w indywidualizacji oferty?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Współpraca z robotami
Dlaczego konsumenci nie chcą płacić takiej samej ceny za produkty cyfrowe jak za produkty „realne”
Biznesplan zwiększa jednak szanse na sukces
Wykorzystywanie mediów społecznościowych w pracy wiąże się z ryzykiem
Nie zawsze się opłaca wyrażać wdzięczność
Niewykorzystany potencjał młodych
Prezesi pochodzący z zewnątrz hamują innowacyjność
Nowy wymiar zakupów
Tylko mężczyźni zyskują uznanie za to, że zabierają głos
Ustawowe oszczędzanie

Jak to zrobiliśmy

Pokonaliśmy trasę ze stacji A do stacji C
Smartfon zamiast kartki
Cyfryzacja na szóstkę

Jak to zrobiłam

Personalizacja dzięki analityce

Ciekawość się opłaca

Biznesowe uzasadnienie ciekawości
Pięć wymiarów ciekawości
Pożytki z kreatywnej nudy
Od ciekawości do kompetencji

Koncepcje

Wielowariantowa polityka cenowa
Dlaczego nie doceniamy kompetentnego zarządzania
Czy twoi pracownicy czują się szanowani
Menedżerowie nie muszą się znać na wszystkim
Skuteczne systemy motywacyjne

Sekcja specjalna

W kierunku zautomatyzowanych procesów zakupowych

Raport - HR znów na fali wznoszącej

HR znów na fali wznoszącej
Rynek pracownika wymaga benefitów
Ochrona prawna – innowacja na polskim rynku benefitów
Dziurawe sito rekrutacji
E-learning językowy oczami szefów HR
Wyzwania w rekrutacji kandydatów wąskich specjalizacji
Zniżka na auto jako benefit pracowniczy
Rola wewnętrznych działów HR: strategiczne wsparcie czy administracja

Raport - Ile kosztuje lojalność

Ile kosztuje lojalność
Nowe oczekiwania wobec łańcuchów dostaw
Rewolucja 4.0 w transporcie, spedycji i logistyce
Na kołach innowacji

Zarządzanie sobą

Wysypiaj się i bądź lepszym przywódcą

Studium przypadku

Jak unowocześnić zakład i nie stracić pozycji rynkowej
Dariusz Kurowski: komfort ma ukrytą cenę
Piotr Gładysz: Warto przeprowadzić audyt procesów technologicznych

Refleksje

Anita Włodarczyk: trzeba wierzyć w siebie, ale nie bać się korzystać z pomocy innych