Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-165-listopad-2016-Różnorodność  w firmie

Nr 165, listopad 2016

Różnorodność w firmie

Bezcenna różnorodność

Jaki aspekt kultury organizacyjnej równocześnie uwalnia innowacyjność, pomaga przyciągnąć i zatrzymać utalentowanych pracowników oraz zwiększa ich zaangażowanie? To otwartość na różnorodność, która ma zarówno wymiar biznesowy, gdyż napędza wzrost firm, jak i etyczny, ponieważ odzwierciedla wartości wyznawane przez organizacje i ich liderów.

Badania, niejednokrotnie publikowane na naszych łamach, dostarczały przekonujących dowodów na to, że firmy biegłe w zarządzaniu różnorodnością osiągają lepsze wyniki niż te, które do tego aspektu nie przywiązują wagi. Dzieje się tak, ponieważ ludzie o różnym stylu życia i odmiennym pochodzeniu częściej kwestionują swoje poglądy, wzajemnie się inspirując i motywując.

Z tego powodu w listopadowym wydaniu magazynu zastanawiamy się, dlaczego próby zwiększania różnorodności tak często kończą się porażką, i podpowiadamy, jakie działania mogą zmienić tę sytuację.

Zachęcam Państwa do lektury i życzę sukcesów wspieranych zaangażowaniem zróżnicowanych zespołów.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę

W tym numerze

Trendy

Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
Dlaczego ludzie rzucają pracę
Dlaczego zawodzą dotychczasowe systemy wynagrodzeń
Jak wykorzystać wzrost ruchu w sieci
Uodpornij kupujących na rozczarowanie
Czy organy regulacyjne dają fory społecznie odpowiedzialnym firmom
Wartość zależy od percepcji klienta

Temat numeru: Budowanie różnorodności

Jak zwiększyć różnorodność
Iwona Kozera, Agnieszka Maciejewska:  Różnorodność może być przewagą firmy
Nadal ulegamy stereotypom
Marlena Sobierajska:  Różnorodność to także odpowiednie zarządzanie wiekiem
Projektowanie organizacji wolnej od uprzedzeń

Artykuły

Twoja firma potrzebuje polityki zagranicznej
Szczerze o holokracji
Marcin Moczyróg:  Zmiana modelu zarządzania powinna odpowiadać potrzebom organizacji
Produkty wbudowane w usługi
Efekt skandalu

Jak to zrobiłem

Gdy nie można  wyróżnić się produktem
Zaufanie klienta jest najcenniejsze

Studium przypadku

Jak informację o zmianie przekazać pracownikom
Urszula Podraza: trudne do przewidzenia warunki wywołują niepokój
Mariusz Pitura: warto przygotować strategię komunikacji wewnętrznej
Michał Szapiro: przekaz komunikacyjny powinien być możliwie prosty

Zarządzanie sobą

Nie daj sobą pomiatać

Refleksje

Yo-Yo Ma: panuj nad ego

Badanie

Nie ma sukcesu bez wewnętrznej współpracy

Punkt widzenia

Centra handlowe zmieniają się wraz z miastami

Raport: Logistyka

Logistyka pełna potencjału
Megatrendy – megawyzwania w logistyce
Korzyści ze wspólnych standardów
Korzyści z prostoty
Innowacyjne rozwiązania  w logistycznym  łańcuchu dostaw
Przewaga dzięki zwinności