Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-197/198-lipiec-sierpień-2019-Wyzwalanie innowacyjności

Nr 197-198, lipiec - sierpień 2019

Wyzwalanie innowacyjności

Współczesne przedsiębiorstwa przywiązują dużą wagę do rozbudowywania analitycznej strony organizacji. Bywa, że wręcz nadmiernie skupiają się na zgłębianiu aspektów związanych tylko z analityką. Coraz częściej okazuje się, że patrzenie na rozwój przedsiębiorstwa wyłącznie przez pryzmat nauk ścisłych to błąd. Według najnowszych trendów w dziedzinie zarządzania, budowanie długoterminowej strategii firmy powinno opierać się również (a może przede wszystkim) na inwestowaniu w wyzwalanie wśród członków organizacji innowacyjności. Wie to m.in. Elon Musk, twórca sukcesu takich firm jak PayPal czy Tesla. To dzięki inwestycji w innowacje, a także ciągłym podważaniu status quo jesteśmy świadkami rozwoju jego flagowego projektu, firmy Space X. Opierając strategię swojej firmy na wymykającemu się schematom podejściu osiągnął sukces, a rzucony przez niego pomysł załogowej misji na Marsa, przestał być wizją z pogranicza science-fiction. Dlatego, tak istotne jest aby nie lekceważyć znaczenia kreatywności dla rozwoju przedsiębiorstwa. A co jeśli zdajemy sobie sprawę z potrzeby nieszablonowego myślenia, ale cierpimy na deficyt pomysłów? Czy stawia to nas na przegranej pozycji? 

Ponadto w numerze: 

• Jak nie wpaść w pułapkę fachowej wiedzy? 

• Czy kreatywności można się nauczyć? 

• W jaki sposób wyeliminować z organizacji niekompetencję? 

• Dlaczego firmy potrzebują ośrodków zarządzania talentami? 

• Czy innowacyjność może stać się elementem strategii?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Sterowanie tankowcem na wodach oceanu
Jak rozbudzić kreatywność, kiedy popadniesz w rutynę
Sztuka wyjaśniania spektakularnych porażek
Problem z innowacyjnością nie polega na braku pomysłów
Jak odrzucać sugestie zgłaszane przez klientów
Spraw, aby członkowie zespołu myśleli jak przedsiębiorcy
Deficyt ciekawości
Skąd menedżerowie wyższego szczebla biorą czas na kreatywność
Dlaczego z wiekiem tracimy kreatywność
Największe sukcesy przychodzą seriami
Co pobudza popyt na wiele wersji produktu
Jeszcze nie jest za późno
Czemu służą gabinety cieni złożone z młodszych pracowników
Przestrzeń dla dobrych pomysłów
Alkohol sprzyja kreatywności

Jak to zrobiłem

Systemowa otwartość na innowacje

Wyzwanie innowacyjności

Strategia wymaga kreatywności
Z narzędzi do kreowania nowych rozwiązań korzystają nieliczni
Paradoksy kultury innowacyjności
Warto postawić na szybkość, odwagę i otwartość
Ceną rozwoju jest zawsze napięcie
Gdy brakuje kosmicznych pomysłów

Koncepcje

Jak wcielać w życie przełomowe koncepcje
Postaw na ośrodki rozwoju talentów
Jak kierować procesem myślenia projektowego
Wieloetapowe myślenie projektowe
Afrykański poligon kreatywności
Wzór na innowacyjność

Punkt widzenia

Rynek luksusowych nieruchomości w Polsce

Raport

Różne oblicza marek luksusowych
Usługi dla zamożnych
Inwestycyjne oblicze turystyki

Sekcja specjalna

Urządzenie jako usługa – wygodniej i bezpieczniej

Zarządzanie sobą

Uwolnij się z pułapki fachowej wiedzy

Studium przypadku

W poszukiwaniu zagubionej kreatywności
Przemysław Kania: W naszej firmie strategia innowacji opiera się na kilku filarach
Witold Libera: Transformacja kultury organizacyjnej nie musi oznaczać rozpoczęcia procesu od podstaw

Refleksje

Karol Okrasa: Zawód kucharza nie polega tylko na tym, żeby przygotowywać komuś jedzenie