Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-192-luty-2019-Gra o reputację. Jak walczyć z fake newsami?

Nr 192, luty 2019

Gra o reputację. Jak walczyć z fake newsami?

Opublikowane w zeszłym roku przez Donalda Trumpa tweety, donoszące o niepłaceniu przez Amazona podatków, silnie wpłynęły na sytuację firmy. W efekcie spółka natychmiast odnotowała spadek cen akcji – największy od dwóch lat. Choć sytuację udało się opanować, ta nieprawdziwa informacja puszczona w eter pokazała istotny i niepokojący problem – firmy są bardzo podatne na dezinformację, jaka szerzy się w mediach społecznościowych.

Badania przeprowadzone przez Sinana Arala, Sorousha Vosoughiego i Deba Roy’a potwierdzają, że fałszywe informacje rozchodzą się w internecie szybciej i szerzej, a także mocniej zapadają w pamięć niż te prawdziwe. Prawdą jest też to, że fake newsy mają niszczący wpływ na politykę, biznes, a także życie pojedynczych ludzi. Jak więc z nimi walczyć? Czy istnieją sposoby na zatrzymanie tego niebezpiecznego trendu? Podpowiadamy w najnowszych numerze HBRP.

Ponadto w numerze:
• Kto w podsumowaniu zeszłorocznej aktywności znalazł się w rankingu stu najskuteczniejszych prezesów świata?
• W jaki sposób ustalać pensje kierownictwa wyższego szczebla?
• Jak reagować na zmieniające się potrzeby kadrowe, unikając zwalniania pracowników?
• Dlaczego warto inwestować nie tylko we własną firmę, ale również w rozwój ekosystemu, w którym ona działa?
• Jak szybko i sprawnie podnieść się po porażce?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Trwałe usprawnianie procesów
W praktyce: Helen Bevan
W branżach technologicznych firmy powinny działać jak start-upy
Do czego markom odzieżowym służą outlety
Wytrącanie innych z równowagi może się mścić
Zdalni pracownicy chcą być ważni
Projekty w obszarze zmian klimatycznych tracą z czasem impet
Dlaczego wolimy poprawione wersje
Zalety zestawów
Rośnie optymizm firm rodzinnych
Dlaczego menedżerowie wolą wprowadzać na rynek droższe produkty

Jak to zrobiłem

Jak zmienić wiekowy model biznesowy

Ranking

Najskuteczniejsi prezesi świata w 2018 roku

Artykuły

Składniki wynagrodzenia prezesa
Brakuje rynkowych standardów
Kształtowanie standardu wynagrodzeń prezesów
Kiedy technologia wyprzedza społeczeństwo
Planuj rozważnie, upadaj szybko
Twórca start-upu nie musi być sam
Zwolnienia, które nie szkodzą firmie

Temat numeru

Demontaż rzeczywistości
Prawdziwa historia zmyślonej firmy i kariery jej prezesa
Internauci w walce z fałszywymi informacjami
Co wiemy o fałszywych wiadomościach
Inwestorzy muszą nauczyć się weryfikować podstawowe fakty
W jaki sposób możemy walczyć z dezinformacją
Biznes w dobie propagandy komputerowej i głębokich fejków
Otrzymujemy takie wiadomości, jakich wymagamy

Raport

Twoje nowe narzędzie
Ewolucja od produktu do usługi
Elastycznie, choć stacjonarnie
Miejsce dla każdego
Poznawać, rozumieć i udoskonalać
Pięć głównych błędów w oświetleniu miejsca pracy
Człowiek w centrum
Z myślą o pracowniku

Dobre praktyki

Filary dobrej inwestycji w nieruchomość

Zarządzanie sobą

Bądź dla siebie wyrozumiały

Studium przypadku

Jak wybrać kierunek ekspansji
Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.
Roman Przybylski: Kluczową kompetencją menedżerską nie są pomysły, ale ich realizacja.

Refleksje

John Kerry: Szukam ludzi, którzy powiedzą nie tylko to, co ich zdaniem chcę usłyszeć.