Starte metody sprzedaży straciły swoją skuteczność. Aby pozostać konkurencyjnym, musisz wykorzystać nowe rozwiązania światowych liderów. Sprawdź, co warto zmienić, aby zwiększyć efektywność sprzedaży w swojej firmie.

Rekrutacja sprzedawców

Aż 74% handlowców nigdy nie powinno nimi zostać – wynika z badań OMGTM! Czy zdarzyło ci się zatrudnić obiecującego pracownika, który oczarował cię na rozmowie, ale później rozczarował swoimi wynikami? Zatrudnianie sprzedawców to kluczowy obszar, w którym zamiast intuicyjnie działać na chybił‑trafił, warto sięgnąć po sprawdzone metody rekrutacji. Jak pozyskiwać handlowców do swojego zespołu? Jak przyciągnąć uzdolnionych pracowników? W jaki sposób bezbłędnie rozpoznać dobrego sprzedawcę? Dzięki wskazówkom zawartym w naszych artykułach skutecznie przeprowadzisz proces rekrutacji w sprzedaży i pozyskasz najlepszych kandydatów do swojej organizacji.

Zatrudnianie handlowców

Dobry handlowiec ma sprzedaż w genach 

O tym, jak rekrutować i rozwijać dobrych handlowców, mówi Dave Kurlan, światowy ekspert w dziedzinie sprzedaży. 

Co czyni człowieka dobrym sprzedawcą? 

Poznaj braki w metodach selekcji pracowników i dwie podstawowe cechy, które musi mieć każdy dobry sprzedawca.

Średni szczebel: Twój klucz do sukcesu w sprzedaży 

Jak dobierać pracowników na poszczegółnych szczeblach organizacji?

Najlepsze sposoby na zatrudnianie sprzedawców 

Firmy zwykle wydają więcej na zatrudnienie w sprzedaży niż w innych działach. Dlaczego?

Naukowe podstawy tworzenia skalowalnej ekipy handlowej 

Mark Roberge stworzył kulturę rygorystycznej autoanalizy i oceny hanldowców. Poznaj cztery konsekwentnie realizowane taktyki, które mu w tym pomogły.

Wpływ osobowości na wyniki pracy handlowców 

Dobór właściwych kandydatów do pracy, a także odpowiednie ich motywowanie i szkolenie przekładają się na poprawę wyników i kondycję całej firmy.

Najważniejsza jest osobowość, kompetencje można wykształcić 

W procesie rekrutacji brak właściwych wrodzonych zdolności powinien być tym, czym nokaut w boksie.

Zatrudnianie gwiazd sprzedaży nie jest najlepszą drogą do rozwoju 

Nie chcemy powiedzieć, że gwiazdy nie mają znaczenia – bez wątpienia mają. Firmy nie mogą jednak polegać wyłącznie na nich...

Pozyskiwanie nowych klientów

Czego potrzeba firmom, aby mogły się rozwijać? Jak znaleźć nowych klientów? Co robić, gdy handlowcy nie sprzedają tak efektywnie? Gdzie w procesie sprzedaży został popełniony błąd? Zamiast oglądać się na konkurencję, należy skupić uwagę na samych klientach. Zacząć myśleć jak klienci. Jak definiować problemy klientów? Wskazówki zawarte w poniższych materiałach pomogą tobie i twojemu zespołowi odkryć skuteczne sposoby prowadzenia rozmów sprzedażowych.

Pozyskiwanie nowych klientów

Klient 2.0: nowe wartości i oczekiwania 

Niedawny kryzys i utrzymująca się niestabilność ekonomiczna sprawiły, że klienci coraz uważniej analizują każdy zakup. Równocześnie wraz z rozwojem internetu otrzymali do tego skuteczne narzędzia.

Firma rozwija się dzięki nowym klientom 

O tym jak zbudowac sprawną drużynę sprzedażową i realizować coraz ambitniejsze cele, opowiada Aaron Ross, autor bestsellera Predictable Revenue.

Dopasuj strategię CRM do nowych oczekiwań swoich klientów 

Zmiany zachodzące na rynku wymagają przedefiniowania strategii marketingowej i lepszego wykorzystania narzędzi do budowania relacji z klientami.

Kiedy każdy klient jest nowym klientem 

Czynnikiem, który może sprawić, że nawet rynki o niskim tempie wzrostu okażą się bardzo dynamiczne, jest wysokie tempo rotacji bazy klientów.

Skoncentruj się na tym, by nadążyć za klientami, a nie za konkurencją 

Zamiast ciągle oglądać się na to, co robi konkurencja, warto przyjrzeć się swoim potencjalnym klientom. I zacząć myśleć tak jak oni. 

Kryzys w firmie: jak rozmawiać z klientami? 

 Gdy ważą się losy firmy, która znalazła się w poważnych kłopotach finansowych, o jej być albo nie być decydują często reakcje klientów i kluczowych partnerów biznesowych. 

Prezent czy łapówka, czyli co wolno nam zrobić dla pozyskania klienta 

Jak daleko można się posunąć, aby zdobyć klienta? To częste pytanie, jakie zadają sobie handlowcy z firm działających na coraz trudniejszych i bardziej konkurencyjnych rynkach.

Jak stworzyć prezentację wzbudzającą zainteresowanie słuchaczy? 

W procesie przygotowywania prezentacji najłatwiej nam mnożyć pomysły – tylko, które z nich zostawić?

Motywacja w sprzedaży

Jak utrzymać wysoki poziom motywacji w sprzedaży? To pytanie, które codziennie zadają sobie dyrektorzy działów handlowych. Pytają też: jak zmotywować handlowców do działań, które mają na celu przynieść firmie jak największe zyski? Niestety często brakuje odpowiednich umiejętności także ze strony liderów. Dowiedz się, jak skutecznie motywować pracowników – bez popełniania błędów. Rozwijaj ich kompetencje oraz nagradzaj efektywne działania.

Motywacja handlowców

Najważniejszy czynnik, który zapowiada sukces w sprzedaży 

W biznesie nie ma chyba obszaru działalności, który cieszyłaby się bardziej niejednoznaczną reputacją niż sprzedaż.

Co dopinguje handlowców 

O tym, jak skutecznie motywować handlowców, mówi Edward Deci, światowy autorytet z dziedziny psychologii, autor książek poświęconych motywacji w biznesie.

Sześć niebezpiecznych mitów na temat wynagrodzeń 

Każdego dnia liderzy w wielu organizacjach podejmują decyzje w sprawach płacowych. Czy firma powinna skorygować system wynagrodzeń, by promować określone zachowania?

Większe zyski dzięki systemowi motywacji zorientowanemu na obronę marży 

Celem każdego pracownika działu sprzedaży jest zarabianie pieniędzy. Celem firmy jest maksymalizacja zysku. Problem w tym, że cele te są często rozbieżne. 

Nowe podejście do efektywności działania ekipy handlowej 

Przez wiele lat menedżerowie sprzedaży uważali, że konkurencyjność ich firm zależy od talentów najlepszych handlowców i ogólnej liczby zatrudnionych sprzedawców. 

Jak skutecznie motywować sprzedawców 

Nowe badania podważają obiegowe poglądy na temat najlepszych sposobów zachęcania handlowców do działania.

4 błędy w motywowaniu pracowników, które popełnia większość liderów 

Zrozum swoich podwładnych i zacznij z sukcesem mobilizować ich do działania.

Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair! 

W odróżnieniu od tradycyjnych czynników produkcji – ziemi, ludzkiej pracy i kapitału – wiedza jest dobrem, którego nie sposób wyegzekwować. 

Wsparcie działu sprzedaży

W jaki sposób zbudować organizację zapewniającą wsparcie sprzedaży? Jednym z najważniejszych wyzwań wciąż jest pogodzenie zadań działu marketingu i sprzedaży. Dowiedz się, jak rozdzielić ich kluczowe kompetencje. Wiedząc już, jakie miejsce w organizacji powinni zajmować sprzedawcy, możesz zacząć wspierać ich w realizacji zadań. Dowiedz się, jaką rolę odgrywa najlepsza metodologia sprzedaży i jak właściwe zarządzać czasem handlowców.

Jak wspierać handlowców?

Zespoły sprzedaży potrzebują więcej wsparcia 

Ciągle mówi się o znaczeniu coachingu i płynących z niego korzyściach, zwłaszcza w obszarze sprzedaży. Ale rzeczywistość pokazuje, że prawdziwa kultura coachingu to rzadkość.

Dobra metodologia wspomaga sprzedaż  

Jakie czynniki i jakie działania podejmowane przez zespoły handlowców w największym stopniu wpływają na skuteczność współczesnych przedsiębiorstw? To pytanie, które zadaje sobie każdy szef działu sprzedaży. 

Sztuka koncentracji uwagi sprzedawców 

Jakich pomyłek i złych strategii, osłabiających wyniki zespołu sprzedaży, należy unikać?

Rozmontuj machinę sprzedażową 

Machina sprzedażowa zaczyna się ostatnio zacinać. Podejścia, które niegdyś zapewniały sukces na drodze do zawarcia transakcji, nie zdają egzaminu w konfrontacji z dzisiejszymi klientami, posiadającymi o wiele większą wiedzę.

Zarządzasz działem sprzedaży? Najprawdopodobniej twój zespół pracuje o wiele za dużo 

Coraz częściej liczba wykonanych telefonów, wysłanych maili czy odbytych spotkań nie przekłada się na efekty w postaci domkniętych transakcji.

Dostosuj strukturę działu sprzedaży do cyklu życia swojej firmy 

Choć firmy poświęcają dużo czasu i pieniędzy na zarządzanie siłami sprzedażowymi, niewiele z nich zastanawia się, jak muszą się one zmieniać w poszczególnych fazach cyklu życia produktu czy firmy.

Jak położyć kres wojnie między Sprzedażą a Marketingiem 

W działach sprzedaży przeważa opinia, że marketingowcy nie orientują się, co naprawdę dzieje się na rynku. Z kolei marketingowcy twierdzą, że handlowcy grzeszą krótkowzrocznością.

6 pytań, które pomogą twoim handlowcom lepiej wykorzystywać czas 

Dyrektorzy sprzedaży często skarżą się, że ich podwładni źle zarządzają swoim czasem.