Praktyczne ograniczenia dużych modeli językowych
Zawyżanie potencjału modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, może skutkować tworzeniem zawodnych aplikacji.
1 kwietnia 2024
Redukcja śladu węglowego zależy od liderów B+R
To szefowie jednostek odpowiedzialnych za badania i rozwój są kluczowi dla powodzenia działań prowadzących do neutralności węglowej.
1 kwietnia 2024
Jak się zmotywować do nudnych zadań
Nawet jeśli masz szczęście i kochasz swoją pracę, zapewne czasami i tak musisz wykonywać zadania, z którymi ci nie po drodze. Takie, które są dla ciebie nudne, odmóżdżające, męczące i po prostu denerwujące. Jak sprytnie okiełznać niechęć do podejmowania działań, które wydają się bezsensowne, by jak najszybciej mieć je z głowy?
17 maja 2024
Uwięzieni w Chinach: zakazy wyjazdu i biznesowi zakładnicy
Osoby prowadzące interesy w Chinach mogą zostać tam zatrzymane z powodu sporu biznesowego lub decyzji sądu. Jak firmy mogą się na to przygotować i radzić sobie w takich sytuacjach?
1 kwietnia 2024
Strategia zrównoważonego rozwoju
Jak się zmotywować do nudnych zadań
Nawet jeśli masz szczęście i kochasz swoją pracę, zapewne czasami i tak musisz wykonywać zadania, z którymi ci nie po drodze. Takie, które są dla ciebie nudne, odmóżdżające, męczące i po prostu denerwujące. Jak sprytnie okiełznać niechęć do podejmowania działań, które wydają się bezsensowne, by jak najszybciej mieć je z głowy?
17 maja 2024
Budżetowanie: narzędzie do budowania przyszłości firmy
„Biznes wymaga ciągłego spoglądania w przyszłość; to nieustanna gra prognoz i kalkulacji” –mawiał Henry R. Luce, amerykański wydawca „Time’a” i „Fortune”. Te słowa doskonale wprowadzają w temat dzisiejszego artykułu z serii „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej”. Zajmiemy się tutaj bowiem budżetowaniem – kluczowym narzędziem, które mimo swojej żmudności może stać się potężnym sprzymierzeńcem w strategicznym planowaniu każdej firmy. Jakie wyzwania niesie proces budżetowania i dlaczego warto go zastosować?
16 maja 2024
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów.
14 maja 2024
Stwórz oskarową strategię marketingową, sięgając po kod kulturowy
W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie biznesu marki, które potrafią skutecznie komunikować się za pomocą kodów kulturowych, osiągają znaczące sukcesy. W modelu brandingu kulturowego marki nie są już tylko oznaczeniem produktu, lecz stają się nośnikami głębokich, symbolicznych znaczeń, które adresują społecznie konstruowane pragnienia i lęki konsumentów.
13 maja 2024
Odkryj Zaufanego Doradcę
Subskrypcja "MIT Sloan Managemenet Review Polska" Twoim przewodnikiem w drodze do sukcesu
Gdy badanie zaangażowania wprowadza w błąd
W ciągu kilku miesięcy z działu księgowości firmy For Fun Toys, producenta zabawek, odeszły trzy osoby. Kiedy dyrektor finansowy dowiaduje się o kolejnym wypowiedzeniu, razem z szefową działu HR postanawia sprawdzić, dlaczego mimo wysokich wyników w badaniu poziomu zaangażowania rotacja wśród pracowników jest tak wysoka.
1 kwietnia 2023
W pułapce niejasnych oczekiwań
Producent napojów owocowych Sady Jarzębskich chce wprowadzić na rynek nowy produkt. Wszystko oprócz strategii komunikacji jest już gotowe. Przetarg na jej przygotowanie wygrywa wielokrotnie nagradzana agencja Creativity Leaders. Niestety, opracowana przez nią kampania zupełnie rozmija się z wizją klienta, a czas na wprowadzenie produktu na rynek nieubłaganie ucieka.
1 lutego 2023
Prawdziwy koszt chmury
Fakturex, szybko rozwijająca się firma świadcząca usługi księgowe, zdecydował się swego czasu na migrację do chmury. Pięć lat później zaczyna dostrzegać długoterminowe konsekwencje kosztowe tej decyzji. Wydatki związanez korzystaniem z cloud computingu zaczęły niekorzystnie wpływać na zysk firmy. Optymalizacja infrastruktury IT stała się palącą koniecznością.
1 grudnia 2022
Doświadczony specjalista czy utalentowany junior?
Przedsiębiorstwo produkcyjne wdrożyło oprogramowanie do obsługi automatyki przemysłowej, którego jedną z funkcji miało być przekazywanie danych do firmowego systemu informowania obszaru produkcji. Rzecz jednak nie działała tak jak powinna. Ekspert, który miał to naprawić, nie dojechał, system zawiódł. Firma prawie straciła kontrakt.
1 września 2022
Którędy do cyfrowej przyszłości?
Masz do wyboru jedną z czterech ścieżek transformacji.
1 listopada 2021
Automatyczne rozwiązywanie problemów
Sieć sklepów ze sprzętem AGD RTV klasy premium po początkowym zastoju sprzedaje obecnie więcej niż kiedykolwiek przedtem. Boryka się jednak z problemem braku odpowiednio kompetentnych pracowników, niezbędnych do tego, by zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie. W dłuższej perspektywie stanowi to zagrożenie dla pozycji rynkowej firmy i jej rozwoju, a nieoczekiwanym rozwiązaniem tego problemu może okazać się automatyzacja części procesów.
1 listopada 2021