HBRP prezentuje projekt How to do IT

Cyfrowa transformacja bez tajemnic

Polskie firmy – niezależnie od wielkości czy branży, w której działają – stoją przed kluczowymi wyborami związanymi z nowymi technologiami. Cyfrowa transformacja nie jest już opcją – jest koniecznością. W czasach dynamicznych przemian potrzebujesz pewnego przewodnika. Oto on.
Redaktorzy prowadzący: Paweł Górecki, Dawid Zaraziński. Menedżer projektu: Piotr Szymczak

Nowy wymiar zarządzania zasobami firmy 

Jeszcze kilka lat temu firma NuAir Polska do zarządzania całością zasobów przedsiębiorstwa używała oprogramowania z lat 90’. Dowiedz się, jakie korzyści przyniosła firmie implementacja oprogramowania Sage X3 firmy Sage.

Ankieta z udziałem 3000 szefów firm ujawnia, kiedy sztuczna inteligencja pomaga odnieść sukces 

Z czym powinni zapoznać się szefowie firm, aby móc skutecznie podjąć wyprawę do świata sztucznej inteligencji i czerpać z niej zyski?

How to do IT – specjalne wydanie HBRP 

Pobierz przewodnik po cyfrowej transformacji. Dołącz do grona liderów.

Chcesz bezpiecznego i efektywnego biznesu? Weź przykład z PKO BP 

Materiał partnera

Cyfrowa rewolucja w największym polskim banku pokazuje, jak ważny jest wybór odpowiedniego partnera technologicznego.

Analityka biznesowa

Nowoczesne firmy starają się upowszechnić analitykę, sprawić, aby stała się integralną częścią ich działalności. Niestety wiele przykładów z życia wskazuje na to, że nie jest to łatwe zadanie, a firmy napotykają na szereg organizacyjnych i technologicznych trudności. Dlaczego tak się dzieje? Jak zastosować narzędzia analityczne w biznesie?

Jak wykorzystać analitykę w firmie?

Dokąd zmierza analityka w biznesie 

Jeszcze nigdy w historii analityka leżąca u podstaw rozwoju sztucznej inteligencji oraz systemów kognitywnych nie była tak powszechnie komentowana.

Kłopoty z wiarygodnością danych 

Aby je rozwiązać, skup się na zarządzaniu, a nie na technologii.

Wyzwania wynikające z poszerzania analitycznego spektrum. Część 1: diagnoza 

Nowoczesne firmy starają się upowszechnić analitykę, sprawić, aby stała się częścią ich działalności. Niestety napotykają na szereg trudności. Dlaczego tak się dzieje?

Data Management w dobie cyfryzacji. Część 1: wyzwania i kierunki rozwoju 

Dane w przedsiębiorstwie mają coraz większe znaczenie i coraz większą wartość. W tych obszarach szczególną rolę odgrywają rozwiązania klasy Data Management.

Tomasz Blicharz: Branża finansowa ma przed sobą dwa duże wyzwania 

Przede wszystkim to zwiększenie sprzedaży i jej efektywności, poprawienie relacji z klientem, zdobycie nowych obszarów rynku.

Przemysł 4.0

Podstawową – dobrą – informacją dotyczącą czwartej rewolucji jest to, że nie musimy się zastanawiać, czy nas dotknie, tylko jak i kiedy się to stanie? Nie pozostaje więc nic innego jak tylko zrozumieć ją i przygotować się do niej. Praktyka wskazuje jednak, że do uruchomienia inicjatyw związanych z czwartą rewolucją wymagane jest zaangażowanie menedżerów wysokiego szczebla, a często samych właścicieli firmy.

Co czwarta rewolucja oznacza dla biznesu?

Transformacja do przemysłu 4.0 

Czwarta rewolucja przemysłowa jeszcze rok temu była w Polsce niezrozumiałym hasłem. Dziś staje się rzeczywistością.

Jak zbudować mapę drogową do przemysłu 4.0 

Rozpoczęcie i przeprowadzenie procesu transformacji do przemysłu 4.0 wymaga bardzo dużej świadomości i motywacji.

Cyfrowa indywidualizacja w fabryce przyszłości 

Jak skutecznie wdrażać technologiczne innowacje, które wpisują się w koncepcję przemysłu 4.0?

Czy jesteś gotowy na czwartą rewolucję przemysłową? 

W przyszłości mogą nastąpić głębokie zmiany w myśleniu i działaniu sektorów przemysłowych wielu krajów. Jak się na nie przygotować?

;

Technologie w biurze przyszłości 

Nowe rozwiązania w firmach wychodzą naprzeciw trendom demograficznym. Pomagają budować nowoczesne środowiska pracy, stymulujące kreatywność i produktywność.

Chmura obliczeniowa

Chmura to model powszechnego, wygodnego dostępu „na żądanie” do współdzielonych, konfigurowalnych zasobów obliczeniowych (np. sieci, serwerów, repozytoriów danych, aplikacji oraz usług), które można przygotować i udostępnić do użytkowania w krótkim czasie, przy minimalnym nakładzie administracyjnym i minimalnej interakcji z dostawcą usługi.

Jak wykorzystać potęgę chmury?

Jak długo firma może być odcięta od świata 

Wraz z decyzją o potrzebie chmury następnym krokiem jest wybór jej odpowiedniego modelu.

Dla kogo chmura 

Niezależnie od rodzaju cloud computing to nowoczesne centrum przetwarzania danych, które oferuje niedostępny wcześniej poziom szybkości udostępniania zasobów.

Villeroy & Boch: jak przeprowadzić migrację do chmury 

Coraz więcej firm - tak jak firma Villeroy & Boch - sięga po technologię, by poprawić swoją konkurencyjność i rentowność.

O turkusowych receptach na zaangażowanie pracowników oraz w czym tu pomoże chmura 

Filozofia działania większości przedsiębiorstw zakładająca hierarchię, wzajemną rywalizację i maksymalizację zysku – idąc za Fullerem – przestała pasować do rzeczywistości.

AI i VR, czyli skróty do nieśmiertelności 

Futurystyczne wizje: sztuczna inteligencja (AI), interfejs ciało-maszyna, stają się częścią rzeczywistości. A czy można zniknąć, gdy zostawiliśmy mnóstwo śladów w cybernetycznej przestrzeni? Czy ten zasób wystarczy, aby nas zrekonstruować?

Transformacja biznesu

Firmy stoją dzisiaj przed czwartą rewolucją przemysłową, tzw. big shift. Zmiany demograficzne i społeczne w połączeniu z rynkiem pracownika oraz wszechobecną cyfryzacją gospodarki postawiły współczesne przedsiębiorstwa przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Na topie utrzymają się firmy, które będą w stanie przejść przez proces cyfryzacji.

Jak rozwijać swój biznes?

Rozwiązania dla ludzi 

Cyfryzacja procesów kadrowych jest kluczem do stworzenia organizacji przyszłości.

Ekosystem jako strategiczny balast 

W jaki sposób menedżerowie powinni tworzyć nowe, skuteczne modele biznesowe, które wykorzystają zalety cyfrowych technologii?

Grzegorz Woelke: systemy IT pomagają w optymalizacji nam i naszym partnerom 

Analiza setek tysięcy danych gromadzonych w systemach IT pomogła zwiększyć rentowność naszego biznesu i redukować koszty partnerów.

Transformacyjny model biznesowy 

Dowiedz się, czy dysponujesz modelem biznesowym, który łączy nową technologię z nową potrzebą rynkową.

Piotr Ciski: Zmiana technologiczna zaczyna się od zmiany kultury firmy 

Mentalność liderów musi się zmienić. Prezes nie jest już najmądrzejszą osobą w firmie. Ale to od niego – i od całej kadry zarządzającej – zależy kultura, w jakiej pracować będą specjaliści – przekonuje dyrektor zarządzający Sage Polska.

Relacje z klientem

Nowoczesne technologie otwierają zupełnie nowe możliwości przed przedsiębiorstwami poszukującymi sposobów na poznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów. Szczególny potencjał ma analiza dużych zbiorów danych.

Jak poznać i zrozumieć klienta?

Technologie informacyjne szansą na poznanie konsumenta 

Nowoczesne technologie otwierają zupełnie nowe możliwości przed przedsiębiorstwami poszukującymi sposobów na poznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów. Szczególny potencjał ma analiza dużych zbiorów danych.

CRM kluczem do budowy spersonalizowanej relacji z klientem 

Aby dotrzeć do konsumentów, firmy muszą się skoncentrować na nowych technologiach. Systemy CRM – służące budowaniu relacji z klientem – mają tu kluczowe znaczenie.

Malchem: Jak systemowo budować relacje z klientami 

Działający od trzech dekad producent farb potrzebował rozwiązania, które pozwalałoby stworzyć i zachować przejrzysty obraz relacji z klientami na wszystkich etapach współpracy.

Cyfrowa wszechobecność 

O rewolucyjnym wpływie łączności, czujników i danych na świat biznesu.

Nie czekaj na cyberataki 

Wielu menedżerów wciąż nie zdaje sobie w pełni sprawy, że tak pomocny w ich codziennej działalności Internet jest równocześnie źródłem rosnącej liczby zagrożeń.

Bezpieczne i tanie wydruki

Digitalizacja dokumentów, optymalizacja kosztów druku, zapewnienie bezpieczeństwa dokumentom – to tylko niektóre z wyzwań, jakie przed jakimi stoją dziś firmy. Podpowiadamy, jak robić to sprawnie i efektywnie.

Jak zorganizować druk w firmie?

Jak digitalizować firmowe dokumenty? 

Zamiana dokumentów papierowych na elektroniczne (digitalizacja) wydaje się prostym projektem biurowym. Jednak umiejętnie przeprowadzona może zainicjować głęboką transformację firmy.

Jak zaoszczędzić na druku w firmie? 

Pełna optymalizacja procesów drukowania w firmie pozwala przynieść oszczędności rzędu nawet 30 proc. Jak to zrobić?

Cyberbezpieczeństwo, czyli jak zapewnić tajność dokumentów w firmie 

Pracownicy powinni znać podstawowe zagrożenia, czyhające na dane i dokumenty firmowe oraz powinni wiedzieć, jak zapewnić im bezpieczeństwo.

Rewolucja pod sztandarami druku 3D 

Proces, który dzieje się na naszych oczach, przeobrazi działalność operacyjną i strategię.

Drukuj mądrze 

Technologia i digitalizacja zmieniają dzisiejsze biura, ale zadrukowany papier jest w nich wciąż wszechobecny. Dzięki kilku prostym krokom można przeprowadzić optymalizację wydruku i osiągnąć zauważalne oszczędności.

Data Center

Obecnie poza własną serwerownią i przechowywaniem danych w chmurze można również skorzystać z usług zewnętrznego Data Center. Dlaczego utrzymywanie i rozwijanie własnej serwerowni stają się coraz mniej opłacalne? Jakich zagrożeń można uniknąć i jakie korzyści osiągnąć?

Jak przeprowadzić się do Data Center?

5 powodów, dla których nie warto inwestować we własną serwerownię 

Dlaczego utrzymywanie i rozwijanie własnej serwerowni stają się coraz mniej opłacalne? Jakich zagrożeń można uniknąć i jakie korzyści osiągnąć?

Czy przeprowadzka Data Center jest ryzykowna? 

Pomysł na przeniesienie serwerów z siedziby firmy do Data Center zwiększa obawy o zapewnienie nieprzerwanego dostępu do danych, aplikacji i kopii zapasowych. Czy słusznie?

Jak zorganizować przeprowadzkę do Data Center? 

Kiedy już zdecydujesz się na relokację własnych serwerów do Data Center natkniesz się na problem jej organizacji.

Co zrobić z własnym Data Center po wyprowadzce? 

Jak dobrze zagospodarować nową przestrzeń?

Maciej Dakowicz: personalizacja to najważniejsze wyzwanie 

Firmy muszą dziś budować osobistą relację ze swoimi klientami, a technologia powinna im to ułatwiać – przekonuje ekspert firmy Deloitte.

Czy transformacja to zawsze dobry pomysł?

Czy każda firma powinna adaptować now rozwiązania technologiczne? Z jednej strony w czasach tak silnej konkurencji i szybkich zmian zarządzanie oparte jedynie na intuicji, bez informacji i danych, jest czystym szaleństwem. Z drugiej – utawrte schematy i sprawdzone sposoby działania mogą wystarczyć do sprawnego działania.

Kiedy zdecydować się na transformację?

Zaufać intuicji czy technologii 

Nasi eksperci odpowiadają na pytanie, czy średniej wielkości firmie opłaca się inwestować w nowe technologie.

Edyta Żenczykowska: Nowoczesne technologie otwierają nowy wymiar współpracy 

Portale partnerskie to rozwiązania, które moglibyśmy z powodzeniem nazwać zewnętrznymi CRM-ami.

Grzegorz Mikulski: Około połowy projektów informatycznych nie udaje się zrealizować 

Przyczyną tego jest istotne przekroczenie budżetu lub harmonogramu oraz niedostarczenie istotnych funkcji.

Nowy czynnik przewagi konkurencyjnej 

Biznesowe ekosystemy zmieniają sposób działania organizacji. Dlatego też liderzy wyczuwający kierunek zmian odchodzą od tradycyjnych, formalnych partnerstw na rzecz budowania nowych cyfrowych platform.

Webinarium: Technologie w biznesie 

Dowiedz się, jakie znaczenie mają nowe technologie dla twojej firmy!

Pozostałe wiadomości

Customer Intelligence – cz. 1. Wyzwania marketingu i oczekiwania klienta 

Analiza zgromadzonych danych to lepsze zrozumienie zachowań klientów, dzięki czemu organizacja może się kontaktować z nimi w bardziej inteligentny sposób. Jak to osiągnąć w praktyce?

Automatyzacja z myślą o kliencie 

Robotyzacja i automatyzacja w firmach produkcyjnych to współcześnie jedno z ważniejszych źródeł przewagi konkurencyjnej. Przekonała się o tym firma WIŚNIOWSKI.

Jak łączyć elastyczność z bezpieczeństwem IT 

O tym jak połączyć bezpieczeństwo z elastycznością i prostotą obsługi rozwiązań technologicznych mówi szef zespołu inżynierów wsparcia sprzedaż w firmie VMware.

Technologia w służbie fitness 

Jak technologia pomaga nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, rozmawiają przedstawiciele firm Perfect Gym i Deloitte, zaproszeni przez redakcję Harvard Business Review Polska.

Polskie firmy nie są przygotowane na nowe prawo dotyczące cyberbezpieczeńswa 

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych wchodzi w życie 25 maja 2018 roku. Czy jesteś na nie gotowy?

Z głową w chmurach 

Dla współczesnych firm, które stają przed koniecznością integracji wielu systemów informatycznych, migracja do chmury jest wręcz koniecznością.

Suma wszystkich strachów CIO 

To czego się boimy dużo mówi o nas samych. A w przypadku CIO strach ma szczególnie duże oczy.

Jak w Microsofcie zbudowaliśmy wirtualnego asystenta planującego spotkania? 

Tworzenie i korzystanie z systemów – takich jak Calendar.help – w celu zarządzania rutynowymi zadaniami jest łatwym sposobem wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej praktyce biznesowej.

Czy nadszedł czas na nową technologię? 

Większość współczesnych firm odczuwa presję związaną z innowacyjnością.


Nad merytoryką materiałów czuwa grono zaproszonych branżowych ekspertów. Firmy zainteresowane współpracą zapraszamy do kontaktu (p.szymczak@hbrp.pl).