W poszukiwaniu przepisu na biznesowy sukces wielu menedżerów ulega modzie na „przełomowe rozwiązania”, stawia na „stare, sprawdzone metody” lub ulega opiniom „ekspertów”. W efekcie często zamiast zysków – muszą liczyć straty. Jest jednak rozwiązanie – podejście evidence‑based, czyli bazowanie na dowodach. Polega ono na poddawaniu planowanych projektów obiektywnej weryfikacji, co znacząco zwiększa szanse na ich powodzenie. Zamiast opierać się na własnych doświadczeniach – trzeba wyciągać wnioski na podstawie faktów i korzystać z metod o potwierdzonej badaniami skuteczności. Sprawdź, czy nie wpadłeś w sidła własnej intuicji i dowiedz się, które powszechne „prawdy” trzeba obalić. Zweryfikuj swoje dotychczasowe metody zarządzania, marketingu czy sprzedaży i przekonaj się, jakie korzyści daje stosowanie zasad evidence‑based w biznesie.

Biznes oparty na dowodach

Zarządzanie oparte na dowodach 

Menedżerowie rutynowo aplikują swoim firmom „cudowne leki” na efektywne zarządzanie. Te mocno przereklamowane panacea rzadko mają jakąkolwiek wartość.

Przychodzi kandydat do rekrutera… Czym jest rekrutacja oparta na dowodach? 

Standaryzacja procesu rekrutacji jest w stanie zwielokrotnić trafność naszych decyzji personalnych.

Zarządzanie a wyniki: fakty i dowody 

Jak trzy najważniejsze praktyki zarządzania rozwiązują nawet najbardziej skomplikowane globalne problemy.

Koniec decyzji opartych na intuicji 

Każdy wybór podejmowany przez menedżera niesie ze sobą długofalowe skutki. Tymczasem wielu zarządzających wciąż decyduje, bazując przede wszystkim na intuicji. Jak to zmienić?


Byron Sharp zakwestionował wiele powszechnie obowiązujących w marketingu zasad. Jego książka How Brands Grow: What Marketers Don’t Know, zainicjowała rewolucję w marketingu. Dowiedz się więcej o prekursorze nurtu evidence‑based i jego nowatorskim spojrzeniu na marketing.

Byron Sharp przekonuje: czas na rewolucję w marketingu 

Jeśli chcemy, by inwestycje w działania marketingowe przynosiły efekty finansowe, musimy korzystać z wiedzy popartej faktami.

Zaufaj faktom, nie mitom 

O skutecznym pozyskiwaniu klientów i budowaniu ich lojalności dzięki praktykom o naukowo potwierdzonej skuteczności opowiada Byron Sharp.