X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Świadomość wpływu na otoczenie i działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnych społeczności – to główne założenia strategii zrównoważonego rozwoju firmy AmRest, realizującej cele wyznaczone przez ONZ. Aby osiągnąć na tym polu sukces, trzeba umiejętnie połączyć dobrą atmosferę w pracy z silnym zaangażowaniem pracowników w inicjatywy charytatywne.

Partnerem materiału jest AmRest.

Zrównoważony rozwój zaczyna się od pracowników

Globalne firmy są świadome tego, jak istotny wpływ wywierają na otoczenie. Dzięki temu mogą sprawnie i skutecznie podejmować formy aktywności, które sprzyjają realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju określonych przez ONZ. W przypadku AmRest wszystko ma początek wewnątrz firmy. To pozytywna atmosfera i zaangażowanie pracowników stanowią kluczowe ogniwo całego procesu.

Chcemy pomagać

W AmRest pielęgnujemy atmosferę radości w pracy, która dla nas jest najważniejszym czynnikiem zdrowego i efektywnego biznesu. Badania, które przeprowadziliśmy wspólnie z HRM Institute, potwierdzają, że takie podejście buduje w pracownikach przywiązanie do miejsca oraz misji, jaką jest ciągły rozwój. Ponadto swoboda w komunikacji i przyjacielskie relacje pomagają wyeliminować nadmierny stres, co z kolei sprawia, że ludzie są bardziej kreatywni i zdolni do wprowadzania w życie innowacyjnych pomysłów.

Dzięki temu, że tworzymy przyjazne środowisko, pracownicy niezależnie od stanowiska w strukturze firmy chętnie angażują się w liczne inicjatywy społeczne, czerpiąc dodatkowo satysfakcję z pomagania. Potwierdzają to wewnętrzne badania, z których wynika, że aż 81% zatrudnionych chce być angażowanych w inicjatywy charytatywne.

Harvest, czyli program dla ciebie

Każdego roku na całym świecie marnuje się około 1⁄3 wyprodukowanego jedzenia – tak wynika z międzynarodowych badań światowych organizacji zajmujących się żywnością. Problem ten dotyczy również Polski. Dlatego postanowiliśmy pomóc go wyeliminować, wdrażając rozwiązanie pod nazwą Harvest.

Przejmij kontrolę nad swoim mózgiem i wyzwól swój potencjał »

Umysł Lidera 

Umysł lidera (The Leading Brain)
Wykorzystaj przełomowe odkrycia neuronauk, które zmieniają podejście do zarządzania sobą i innymi
Książka dla Trenera 2018 w prestiżowym konkursie Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Najlepsza książka biznesowa 2017 roku w kategorii Zarządzanie wg startegy+business.
Lektura obowiązkowa dla osób, które chcą pokonać swoje ograniczenia i poznać szczyt swoich możliwości!

Czym jest Harvest? To globalny projekt, którego celem jest wspieranie lokalnych społeczności na całym świecie. Program działa aż w 243 restauracjach KFC w pięciu krajach świata: Polsce, Bułgarii, Hiszpanii, Serbii oraz na Węgrzech. Zgodnie z jego założeniami przekazujemy nadwyżki jedzenia lokalnym bankom żywności. Do tej pory podarowaliśmy 273 tony jedzenia, czyli równowartość 900 tysięcy posiłków. Ta międzynarodowa inicjatywa nie mogłaby się udać bez dwóch kluczowych czynników – jasno określonego celu oraz świetnych pracowników, którzy czerpią ogromną satysfakcję z pomagania potrzebującym i przekazywania żywności na rzecz instytucji i stowarzyszeń w swojej okolicy. Harvest został wyróżniony nagrodą Silver Stevie Awards przyznaną przez International Business Awards 2018 oraz nagrodą dla najlepszych projektów wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, przyznaną przez redakcję „Polityki” w ramach Listków CSR tego tygodnika.

Harvest w liczbach

  • Przekazujemy miesięcznie ok. 14 ton kurczaka na cele charytatywne.

  • W ramach współpracy z Bankami Żywności przekazaliśmy już 273 tony kurczaka i liczba ta wciąż rośnie.

  • Od początku trwania programu podarowaliśmy najbardziej potrzebującym ok. miliona posiłków.

  • Już ponad 240 restauracji KFC w pięciu krajach współpracuje z Bankami Żywności.

  • Średnio 1400 osób dziennie może zjeść ciepły posiłek dzięki naszej pomocy.

Działamy na rzecz środowiska

Wolontariusze AmRest aktywnie angażują się również w programy na rzecz ochrony środowiska, takie jak poprawa jakości powietrza. Od 2017 roku współpracujemy m.in. z Fundacją Rozwój, inicjatorem akcji dotlenieni.org oraz Zielonego Rekordu Polski – 24‑godzinnego maratonu nasadzania roślin. Podczas trzech edycji zasadziliśmy ponad 500 krzewów, głównie na terenie wrocławskich szkół i przedszkoli. Czujemy się dumni, mogąc naszymi działaniami inspirować najmłodszych uczestników programu do dbania o czyste powietrze oraz uczyć ich szacunku dla środowiska.

To właśnie z troski o środowisko firmy z naszej Grupy, reprezentujące znane, globalne marki, podejmują inicjatywy mające się przyczynić do poprawy jakości życia. Jedną z nich są działania Starbucks Global, który obsługuje tygodniowo blisko 50 milionów klientów. Starbucks zadeklarował, że do 2020 roku zrezygnuje z jajek z chowu klatkowego, mając na uwadze dobrostan kur niosek. Zobowiązał się też, że obniży cenę wszystkich napojów dla osób, które przyniosą do kawiarni własne kubki, a każdy klient, który kupi jeszcze kawę, otrzyma zniżkę za proekologiczną postawę.

Wolontariusze AmRest aktywnie angażują się również w programy na rzecz ochrony środowiska, takie jak poprawa jakości powietrza.

Ekologiczna restauracja KFC

W ramach działań mających na celu zmniejszanie wpływu na środowisko w najbliższym czasie planujemy rozpocząć budowę pierwszej wolnostojącej restauracji KFC Drive Thru GREEN z międzynarodową certyfikacją LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). Restauracja, która powstanie w Krakowie, będzie zbudowana i wykończona częściowo z materiałów pochodzących z recyklingu, a dzięki zastosowaniu różnych innowacyjnych rozwiązań – całkowicie przyjazna środowisku. Projekt przewiduje oszczędne korzystanie z energii uzyskanej m.in. dzięki zamontowanym na dachu panelom fotowoltaicznym, zdolnym do wytwarzania energii potrzebnej do oświetlenia całego budynku, zastosowaniu rekuperatorów ciepła oraz systemów zmiennej wydajności wentylacji, pozwalających na oszczędność nawet 30% mocy tradycyjnego ogrzewania.

Kolejnymi innowacjami są ekologiczna armatura pozwalająca na podgrzewanie wody użytkowej energią odpadową z urządzeń chłodniczych oraz system pozwalający na odzysk wody deszczowej do podlewania zieleni rosnącej wokół restauracji. Planujemy również stworzyć parking przeznaczony wyłącznie dla samochodów niskoemisyjnych oraz udostępnić stanowisko do ładowania samochodów elektrycznych. Wewnątrz lokalu pojawią się ekologiczne elementy, jak np. zielone ściany, oraz udogodnienia, tzw. community table dla większego grona gości.

Świadomość odpowiedzialności

Jako lider rynku restauracyjnego z liczbą ponad 1700 restauracji w 18 krajach na świecie jesteśmy świadomi swojego wpływu na otoczenie oraz wiążącej się z tym odpowiedzialności. Konsekwentnie realizujemy strategię CSR zaplanowaną do 2020 roku, w ramach której opublikowaliśmy niedawno Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2017 rok, obejmujący jednocześnie 25 lat naszej historii. Zawiera on dane dotyczące czterech filarów strategii CSR (Nasza żywność – Nasi ludzie – Nasze społeczności – Nasze środowisko), które razem tworzą niezastąpione kompendium wiedzy o działalności AmRest w zakresie zrównoważonego rozwoju: środowiska, praw człowieka, kwestii społecznych i pracowniczych, łańcucha dostaw oraz ładu korporacyjnego. Raport na temat społecznej odpowiedzialności biznesu dostępny jest na stronie www.amrestnews.eu.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Odpowiedzialna marka »

Jeśli marka – to tylko zrównoważona 

Aleksandra Stanek-Kowalczyk PL

W dzisiejszym otoczeniu biznesowym oczekiwania i potrzeby klientów się zmieniają. Trendy dotyczące zdrowia, zdrowego trybu życia oraz indywidualne potrzeby społeczne dotyczące zaangażowania i wspierania rozwiązywania problemów społecznych przekładają się na postrzeganie firm i decyzje konsumenckie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy