Magazyn

Zarządzanie we mgle
Najnowsze wydanie

Nr 166-167, grudzień 2016 - styczeń 2017

Zarządzanie we mgle

Bądź gotowy na nieprzewidywalność

Zaskakujące zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, a wcześniej referendum w sprawie brexitu pokazały, że żyjemy w zupełnie nieprzewidywalnych czasach. W obu przypadkach rozbieżności między prognozami a rzeczywistością bezwzględnie obnażyły nieskuteczność sondaży wyborczych. Czy w tak niepewnym i nieprzewidywalnym otoczeniu można trafnie prognozować wyniki i budować skuteczne strategie długoterminowe?

Poszukując odpowiedzi na to pytanie, warto pamiętać, że zmienne i nieprzewidywalne środowisko ma dwa kluczowe wymiary. Z jednej strony niesie ze sobą katastrofalne zagrożenia, ale z drugiej – złote możliwości. Doskonale ujął to profesor Hermann Simon, mówiąc: „Gdy przychodzi sztorm, niektórzy stawiają mury, inni budują wiatraki”. Bieżące wydanie magazynu, zatytułowane Zarządzanie we mgle, adresujemy właśnie do tych, którzy chcą budować wiatraki.

W nachodzącym nowym roku życzę Państwu samych trafnych prognoz i wykorzystanych szans.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 166-167, grudzień 2016 - styczeń 2017

Trendy

Bądź gotowy na świat po brexicie

PREMIUM

W jaki sposób przywódcy firm mogą ustalać nowe zasady gry w korzystny dla siebie sposób?

Dlaczego sondaże tak bardzo zawiodły

PREMIUM

Rozbieżność pomiędzy przewidywaniami a rzeczywistością wyborów prezydenckich z 8 listopada 2016 roku może oznaczać nadejście końca tradycyjnych sondaży.

Przygotuj grunt, zanim złożysz ofertę

PREMIUM

Odpowiednie przygotowanie rozmówcy przed złożeniem mu oferty może zwiększyć szansę, że usłyszymy pozytywną odpowiedź.

Dlaczego firmy tak szybko upadają

PREMIUM

Przyjrzyjmy się kwestii długości życia firm.

Czy model biznesowy zwraca się ku przyszłości, czy tylko broni status quo

PREMIUM

Jak przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji rynkowej mogą kontrolować rewolucję, która się obecnie dokonuje?

Jak walczyć z rywalami w cyfrowym świecie

PREMIUM

Charakter innowacji podważających dotychczasowe reguły gry rynkowej nieustannie się zmienia.

Zadbaj o łańcuch dostaw

PREMIUM

Całościowe spojrzenie na ten element funkcjonowania firmy stanowi istotny warunek uzyskiwania przewagi rynkowej.

Postaw na zwinność

PREMIUM

Sprint można stosować do realizacji tradycyjnie powolnego zadania, jakim jest opracowywanie strategii.

Pomijając niewiadome, nie uzyskasz trafnych prognoz

PREMIUM

Klęski długoterminowych strategii wynikają w dużej mierze z niejasności dotyczących tego, jak to robić.

Jak nauczyć się zwinnej sprzedaży

PREMIUM

Najważniejsze jest, aby sprostać oczekiwaniom klienta.

Artykuły

Totalne zamglenie

PREMIUM

Zmienne, nieprzewidywalne środowisko jest dziś normą w globalnej gospodarce.

Superprognozy

PREMIUM

Jak poprawić zdolność firmy do przewidywania biegu wydarzeń?

Biologiczne spojrzenie na żywotność organizacji

PREMIUM

Ze studiowania ekosystemów przyrodniczych wypływają zaskakujące wnioski dla firm.

Planuj wykorzystywanie nowych szans

PREMIUM

Nawet słabe sygnały z rynku mogą być bodźcem dla innowacyjności.

Szczupła strategia

PREMIUM

Start-upy powinny być zwinne, a równocześnie muszą wiedzieć, dokąd zmierzają.

Agnieszka Jackowska-Durkacz: Szczupła strategia wymaga cierpliwości i zaangażowania

PREMIUM

Metodykę szczupłego zarządzania można traktować jako fundament organizacji, pod warunkiem systemowego podejścia do jej implementacji.

Bądź zwinny i nadążaj za klientami

PREMIUM

Gdy trudno nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, rozwiązaniem może być zarządzanie zwinne.

Reaktywacja wzrostu

PREMIUM

Jak przezwyciężyć nagłe spowolnienie rozwoju firmy?

Jacek Poświata: Bariery wzrostu znajdziesz wewnątrz organizacji

PREMIUM

Poważnym zagrożeniem wysokiego tempa wzrostu wydają się być wewnętrzne bariery.

Długodystansowe start-upy

PREMIUM

Jak zwiększyć skalę działalności firmy?

Jak to zrobiliśmy

Wzrost oparty na firmowych wartościach

PREMIUM

Aby utrzymać stabilny wzrost i nie stracić z oczu kluczowych celów organizacji, potrzebne są stałe punkty odniesienia.

O zarządzaniu firmą w skrajnie zmiennej branży

PREMIUM

Aby przywrócić dyscyplinę finansową w koncernie wydobywczym Rio Tinto, Sam Walsh wykorzystał doświadczenie z czasów dzieciństwa.

Zarządzanie sobą

Jak podejmować trudne decyzje

Poznaj pięć pytań, które pomogą ci znaleźć rozwiązanie złożonego problemu.

Case study

Katarzyna Dulewicz: W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego należy działać szybko

PREMIUM

Zwykłe wypowiedzenie z zachowaniem okresu wypowiedzenia, nie zawsze jest dobrym środkiem do osiągnięcia celu.

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu

PREMIUM

Stworzenie nowej strategii komercyjnej, PR i marketingowej może zbudować mocne podwaliny do kreowania lepszej jakości.

Raport: Kobiety w biznesie

Wszechstronne liderki

PREMIUM

Kobiety nadal muszą mierzyć się z barierami w drodze na szczyty organizacji.

Równowaga wbudowana w model firmy

Aby zachować konkurencyjność, firma musi stwarzać pracownikom takie warunki, aby wydobyli z siebie, to co najlepsze.

 Kobiecy sukces to podążanie za pasją

Sytuacja kobiet na rynku pracy nadal pozostawia wiele do życzenia.

Różnorodność kluczem do sukcesu

Nowoczesna organizacja powinna stworzyć takie warunki pracy, które zachęcą do aplikowania na wysokie stanowiska.