Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-166/167-grudzień-styczeń-2016-Zarządzanie we mgle

Nr 166-167, grudzień 2016 - styczeń 2017

Zarządzanie we mgle

Bądź gotowy na nieprzewidywalność

Zaskakujące zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, a wcześniej referendum w sprawie brexitu pokazały, że żyjemy w zupełnie nieprzewidywalnych czasach. W obu przypadkach rozbieżności między prognozami a rzeczywistością bezwzględnie obnażyły nieskuteczność sondaży wyborczych. Czy w tak niepewnym i nieprzewidywalnym otoczeniu można trafnie prognozować wyniki i budować skuteczne strategie długoterminowe?

Poszukując odpowiedzi na to pytanie, warto pamiętać, że zmienne i nieprzewidywalne środowisko ma dwa kluczowe wymiary. Z jednej strony niesie ze sobą katastrofalne zagrożenia, ale z drugiej – złote możliwości. Doskonale ujął to profesor Hermann Simon, mówiąc: „Gdy przychodzi sztorm, niektórzy stawiają mury, inni budują wiatraki”. Bieżące wydanie magazynu, zatytułowane Zarządzanie we mgle, adresujemy właśnie do tych, którzy chcą budować wiatraki.

W nachodzącym nowym roku życzę Państwu samych trafnych prognoz i wykorzystanych szans.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Bądź gotowy na świat po brexicie
Dlaczego sondaże tak bardzo zawiodły
Przygotuj grunt, zanim złożysz ofertę
Dlaczego firmy tak szybko upadają
Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne
Czy model biznesowy zwraca się ku przyszłości, czy tylko broni status quo
Jak walczyć z rywalami w cyfrowym świecie
Zadbaj o łańcuch dostaw
Czy roboty mogą zastąpić pracowników
Postaw na zwinność
Pomijając niewiadome, nie uzyskasz trafnych prognoz
Jak nauczyć się zwinnej sprzedaży

Artykuły

Totalne zamglenie
Jak zabezpieczać się przed ryzykiem strategicznym
Superprognozy
Biologiczne spojrzenie na żywotność organizacji
Planuj wykorzystywanie nowych szans
Szczupła strategia
Agnieszka Jackowska-Durkacz: Szczupła strategia wymaga cierpliwości i zaangażowania
Bądź zwinny i nadążaj za klientami
Reaktywacja wzrostu
Jacek Poświata: Bariery wzrostu znajdziesz wewnątrz organizacji
Długodystansowe start-upy
Richard Lucas: Doświadczenie w tradycyjnych firmach może wspierać rozwój start-upów

Jak to zrobiliśmy

Wzrost oparty na firmowych wartościach
O zarządzaniu firmą w skrajnie zmiennej branży

Zarządzanie sobą

Jak podejmować trudne decyzje

Case study

Menedżerowie okradli firmę! Co robić?
Katarzyna Dulewicz: W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego należy działać szybko
Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu
Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu

Refleksje

Krzysztof Baranowski: niepewność jest częścią żeglugi

Raport: Kobiety w biznesie

Wszechstronne liderki
Równowaga wbudowana w model firmy
 Kobiecy sukces to podążanie za pasją
Zrozumieć potrzeby wszystkich pracowników
Różnorodność kluczem do sukcesu
Organizacja na obcasach

Organizacja na obcasach

| Agnieszka Kłos , Patrycja Rogowska-Tomaszycka , Katarzyna Szerling , Alicja Kopeć 
Materiał partnera

Kobiety, bardziej niż na rywalizację, stawiają na samorealizację.

»

Sekcja specjalna

Płatności cykliczne wspierają interakcję z klientami