Magazyn

Otwórz się na innowacje
Najnowsze wydanie

Nr 169, marzec 2017

Otwórz się na innowacje

Gotowi na nowe technologie

Choć mówienie o potrzebie innowacyjności jest od lat niezwykle popularne wśród polityków i przedsiębiorców, wciąż niewiele polskich firm odnosi na tym polu spektakularne sukcesy. Tej niemocy nie zmieniły w sposób istotny ani programy i dotacje unijne, ani entuzjastyczne publikacje na temat polskiego grafenu czy obiecujących wyników badań naukowych. Praktyka boleśnie pokazuje, że od pomysłu do komercjalizacji wiedzie długa i kręta droga, dlatego na naszych łamach piszemy, jak radzą sobie z tym wyzwaniem globalni liderzy.

Jak się okazuje, niektóre nowe technologie szybko wypierają wcześniejsze rozwiązania, a inne przyjmują się powoli i stopniowo. Jedną z barier we wdrażaniu nowych pomysłów może okazać się nie rynek, a firmowy ekosystem. Mówią o tym autorzy artykułu Ekosystem jako strategiczny balast, wyjaśniając przyczyny porażek tradycyjnych firm w konfrontacji z młodszymi i cyfrowymi konkurentami. Może więc warto zjednoczyć siły?

Polecam Państwu artykuły z nowego numeru i życzę wielu sukcesów we wprowadzaniu nowych innowacyjnych rozwiązań.

Witold B. Jankowski
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Lista artykułów

Nr 169, marzec 2017

Audio

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 169.

Trendy

Kulturę firmy kształtuje prezes

PREMIUM

O tym, jak wywierać pozytywny wpływ na kulturę organizacyjną, mówi John van Etten.

Siła pozytywnych wypowiedzi

PREMIUM

A gdyby tak, zamiast indagować nabywców, z czym mieli problemy, przedsiębiorstwa pytały ich, z czego byli zadowoleni?

Gorączka giełdowa nie zawsze kończy się krachem

PREMIUM

Ludzie przywiązują zbyt dużą wagę do występujących cyklicznie baniek spekulacyjnych.

Tylko połowa firm zna potrzeby klientów

PREMIUM

Trudno się dziwić, że przedsiębiorstwa narzekają na słabe wyniki sprzedażowe.

Efekt niepokoju

PREMIUM

Zaniepokojeni przywódcy wykazują mniejszą skłonność do podejmowania ryzyka.

Zanim powiesz dowcip…

PREMIUM

Niestosowny żart szkodzi postrzeganiu statusu i fachowości "dowcipnisia".

Materiały wideo dla zarządów firm

PREMIUM

Kiedy, gdzie i w jaki sposób liderzy oglądają materiały wideo?

Najsłabsze ogniwa cyberzabezpieczeń

PREMIUM

Globalne firmy wciąż nie potrafią skutecznie przewidzieć i odeprzeć skomplikowanego ataku hakerów.

Okiem czytelnika

Temat numeru

Ekosystem jako strategiczny balast

PREMIUM

W jaki sposób menedżerowie powinni tworzyć nowe, skuteczne modele biznesowe, które wykorzystają zalety cyfrowych technologii?

Grzegorz Woelke: systemy IT pomagają w optymalizacji nam i naszym partnerom

PREMIUM

Analiza setek tysięcy danych gromadzonych w systemach IT pomogła zwiększyć rentowność naszego biznesu i redukować koszty partnerów.

Czy nadszedł czas na nową technologię?

PREMIUM

Większość współczesnych firm odczuwa presję związaną z innowacyjnością.

Zarządzanie zbiorową innowacyjnością

PREMIUM

Na czym polega czteroetapowy proces przechwytywania cennych szans biznesowych i jak nim kierować?

Artykuły

Przeprowadź udaną reorganizację

PREMIUM

Praktyczny przewodnik po procesie, który jest często źle rozumiany i źle zarządzany.

Rewolucja w sprzedaży

PREMIUM

Co handlowcy powinni wiedzieć o nowych realiach rynku B2B?

Agnieszka Węglarz: nowe kompetencje potrzebne od zaraz

PREMIUM

Firmy działające na rynku B2B potrzebują ścisłej współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży.

Szum

PREMIUM

Dla wielu przedsiębiorstw brak spójności przy podejmowaniu decyzji stanowi ogromny ukryty koszt. Doradzamy, jak wyeliminować to niekorzystne zjawisko.

Samochód jako przestrzeń do pracy

PREMIUM

Jak zdaniem prezesa firm Renault i Nissan będzie wyglądać przyszłość branży motoryzacyjnej?

Nie rezygnuj z ewaluacji pracowników

PREMIUM

Doświadczenia firmy Facebook tłumaczą, dlaczego oceny mogą nadal być przydatne.

Jak to zrobiłem

Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?

PREMIUM

Szczegóły dotyczące wdrażania platformy, która umożliwiła wielokierunkową komunikację, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne w firmie Atlas.

Jak zbudować własny, wielojęzyczny system obsługi klienta

PREMIUM

Prezes serwisu Booking.com, umożliwiającego dokonywanie rezerwacji w hotelach, opowiada o tym, jak rozwinął globalną firmę świadczącą usługi dla klientów indywidualnych.

Zarządzanie sobą

Nie potrafisz się uczyć? Naucz się!

PREMIUM

Radzimy, jak przezwyciężyć opór przed zdobywaniem nowych umiejętności.

Case study

Jak obudzić w sobie przywódcę?

PREMIUM

Dynamicznie rosnąca firma budowlana planuje wejście na nowe rynki. Odpowiedzialnym za ekspansję może zostać ceniony menedżer. Aby wykorzystać stojącą przed nim szansę, musi udowodnić, że jest prawdziwym liderem.

Arkadiusz Rudzki: nie z każdego fachowca można zrobić skutecznego menedżera

PREMIUM

Aby uniknąć niepowodzenia, należy jasno określić obszary, w jakich menedżer będzie potrzebował pomocy.

Daniel Bienias: bycie liderem nie polega na ukończeniu kilku programów treningowych

PREMIUM

To raczej zestaw cech, które albo się już ma, albo zdobywa w trakcie kariery.

Refleksje

Anna Dymna: dzięki innym mogę góry przenosić

Anna Dymna – aktorka oraz działaczka społeczna – opowiada o zaangażowaniu w wykonywaną pracę i korzyściach płynących z zarażania innych pasją.

Raport

Potencjał oszczędności ukryty w kosztach reklamy

Skuteczność komunikatów reklamowych w kontekście ponoszonych przez firmy kosztów nadal stanowi jedną wielką niewiadomą.

Najem aut optymalizuje wydatki na firmową flotę

Głównym atutem wynajmowania aut są stałe, przewidywalne koszty, co pozwala trzymać je w ryzach i w razie konieczności optymalizować.

Cztery kroki optymalizacji

Oszczędności w obszarach, których dotyka loss prevention, sięgają kilku procent przychodu firmy.

Oszczędności bez wyrzeczeń

Zwykłe cięcie kosztów jest rozwiązaniem najprostszym i najpowszechniejszym, ale czy tylko w taki sposób można oszczędzać?

Globalne rozwiązania wspierające lokalną optymalizację

Wprowadzanie odpowiednich technologii oraz optymalizacja procesów biznesowych pozwalają ograniczyć ryzyko operacyjne.

Punkt widzenia

Częstochowa – wschodząca gwiazda biznesu

O tym, dlaczego miasto to jest atrakcyjnym miejscem dla inwestorów, opowiada jego prezydent, Krzysztof Matyjaszczyk.

Firmy logistyczne muszą wyprzedzać trendy

O płynących z automatyzacji korzyściach opowiada Hans Boiński, prezes zarządu SSI SCHÄFER.

Prestiż w nowej oprawie

O rekordowej sprzedaży firmy oraz planach jej dalszego rozwoju mówi Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu Volvo Car Poland.

Jak pobudzać innowacyjność organizacji?

Jak wytwarzać innowacje w sytuacji, gdy pracownicy koncentrują się głównie na codziennej pracy?

Sekcja specjalna

Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości

Nie wystarczy sprzedawać wielokanałowo, trzeba skutecznie zintegrować kanały, tak by zapewnić klientowi spójne doświadczenie zakupowe.