Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-169-marzec-2017-Otwórz się na innowacje

Nr 169, marzec 2017

Otwórz się na innowacje

Gotowi na nowe technologie

Choć mówienie o potrzebie innowacyjności jest od lat niezwykle popularne wśród polityków i przedsiębiorców, wciąż niewiele polskich firm odnosi na tym polu spektakularne sukcesy. Tej niemocy nie zmieniły w sposób istotny ani programy i dotacje unijne, ani entuzjastyczne publikacje na temat polskiego grafenu czy obiecujących wyników badań naukowych. Praktyka boleśnie pokazuje, że od pomysłu do komercjalizacji wiedzie długa i kręta droga, dlatego na naszych łamach piszemy, jak radzą sobie z tym wyzwaniem globalni liderzy.

Jak się okazuje, niektóre nowe technologie szybko wypierają wcześniejsze rozwiązania, a inne przyjmują się powoli i stopniowo. Jedną z barier we wdrażaniu nowych pomysłów może okazać się nie rynek, a firmowy ekosystem. Mówią o tym autorzy artykułu Ekosystem jako strategiczny balast, wyjaśniając przyczyny porażek tradycyjnych firm w konfrontacji z młodszymi i cyfrowymi konkurentami. Może więc warto zjednoczyć siły?

Polecam Państwu artykuły z nowego numeru i życzę wielu sukcesów we wprowadzaniu nowych innowacyjnych rozwiązań.

Witold B. Jankowski
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Audio

Trendy

Kulturę firmy kształtuje prezes
Siła pozytywnych wypowiedzi
Gorączka giełdowa nie zawsze kończy się krachem
Tylko połowa firm zna potrzeby klientów
Efekt niepokoju
Zanim powiesz dowcip…
Materiały wideo dla zarządów firm
Najsłabsze ogniwa cyberzabezpieczeń

Okiem czytelnika

Rewolucja w energetyce na miarę rewolucji cyfrowej

Temat numeru

Ekosystem jako strategiczny balast
Grzegorz Woelke: systemy IT pomagają w optymalizacji nam i naszym partnerom
Czy nadszedł czas na nową technologię?
Zarządzanie zbiorową innowacyjnością

Artykuły

Przeprowadź udaną reorganizację
Rewolucja w sprzedaży
Agnieszka Węglarz: nowe kompetencje potrzebne od zaraz
Szum
Przywództwo akceptujące paradoksy
Samochód jako przestrzeń do pracy
Nie rezygnuj z ewaluacji pracowników

Jak to zrobiłem

Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?
Jak zbudować własny, wielojęzyczny system obsługi klienta

Zarządzanie sobą

Nie potrafisz się uczyć? Naucz się!

Case study

Jak obudzić w sobie przywódcę?
Arkadiusz Rudzki: nie z każdego fachowca można zrobić skutecznego menedżera
Daniel Bienias: bycie liderem nie polega na ukończeniu kilku programów treningowych
Jarosław Wajer: wraz z szczeblami hierarchii wzrasta odpowiedzialność

Refleksje

Anna Dymna: dzięki innym mogę góry przenosić

Raport

Proces wpisany w strategię i kulturę organizacyjną

Proces wpisany w strategię i kulturę organizacyjną

| Partycja Strzelecka , Grzegorz S. Woelke , Waldemar Siwak , Dariusz Frydrych , Krzysztof Łazor , Sławomir Dąbek , Hubert Laszczyk , Marcin Kostecki , Paweł Szczepankowski , Michał Góra 

Skala innowacji i usprawnień zależy od wielkości przedsiębiorstwa, przedmiotu działalności oraz branży.

»
Ponad 70% żmudnych zadań w rękach robotów
Potencjał oszczędności ukryty w kosztach reklamy
Najem aut optymalizuje wydatki na firmową flotę
Cztery kroki optymalizacji
Oszczędności bez wyrzeczeń
Globalne rozwiązania wspierające lokalną optymalizację

Punkt widzenia

Częstochowa –  wschodząca gwiazda biznesu
Firmy logistyczne muszą wyprzedzać trendy
Prestiż  w nowej oprawie
Jak pobudzać innowacyjność organizacji?

Sekcja specjalna

Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości