Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-39-maj-2006-Luka na najwyższym szczeblu

Nr 39, maj 2006

Luka na najwyższym szczeblu

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Każdy produkt to potencjalna platforma do tworzenia i sprzedaży czegoś nowego
Korzyści z zastosowania koncepcji „odchudzonej” produkcji
Chcesz rozwoju? Zmniejsz liczbę jednostek asortymentowych (SKU)
Mobbing – jak pracodawca może przeciwdziałać temu zjawisku?

Komentarz

Rozmowa

Jak Ferrari stymuluje twórczy potencjał pracowników
Zamiłowanie do szczegółu

Zamiłowanie do szczegółu

| Julia Kirby, D. Wayne Lukas

Jakie wnioski z pracy trenera koni wyścigowych mogą płynąć dla menedżera? Zacznijmy od tego, że słowo „manage” ma „końskie” konotacje, pochodzi bowiem z łaciny, a do słownika języka angielskiego trafiło za pośrednictwem włoskiego „maneggiare”, co znaczy „obchodzić się z koniem, trenować konie”. Aby dowiedzieć się, czy związki między tymi zawodami sięgają głębiej niż etymologia i metafora, Julia Kirby, starszy wydawca amerykańskiej edycji HBR, rozmawiała z D. Waynem Lukasem, prawdopodobnie najsłynniejszym trenerem koni pełnej krwi angielskiej wszech czasów. W czasie 40‑letniej kariery Lukas pobił niemal wszystkie rekordy w historii swojego sportu. Przez ostatnie dwadzieścia trzy lata trenowane przez niego konie startowały w Derby Kentucky. Czternaście razy Lukas znalazł się na pierwszym miejscu listy trenerów o najwyższych rocznych zarobkach w USA, a dochody, jakie zgromadził w swojej dotychczasowej karierze, zbliżają się do imponującego poziomu 250 milionów dolarów.

»

Artykuł

Marketingowy błąd w sztuce: skąd się bierze i jak go naprawić
W trosce o lepsze rady nadzorcze
Koniec kłopotów z sukcesją po dyrektorze naczelnym
Większe zyski dzięki systemowi motywacji zorientowanemu na obronę marży
Elastyczność, efektywność kosztowa i integracja wielu technologii – najważniejsze trendy w rozwoju systemów wspierających CRM
CRM to strategia, nie technologia

Klasyka HBR

Naucz się zarządzać swoim szefem

Studium przypadku

Outsourcing badań i rozwoju? Czy to ma sens?

Outsourcing badań i rozwoju? Czy to ma sens?

Marcin Zdral , Maciej Czajnik

Jeszcze do niedawna w wielu firmach dominowało myślenie, że outsourcing jest znakomitym sposobem na obniżenie kosztów poprzez przekazanie tańszym i często lepszym poddostawcom tzw. niestrategicznych funkcji biznesowych. Natomiast obszary działania, które są podstawową kompetencją firmy i źródłem jej przewagi konkurencyjnej, powinny być realizowane wewnątrz firmy. Do takich działań należały zwykle badania i rozwój. Tymczasem w ostatnich latach outsourcing z coraz większym impetem wkracza także na obszary podstawowej działalności biznesowej firm, stanowiące o jej rynkowej i konkurencyjnej przewadze. Przed takim wyzwaniem stoją szefowie fikcyjnej firmy farmaceutycznej Farmolfa, znanego na rynku producenta taniej insuliny. Jednak, aby firma mogła utrzymać się na rynku i sprostać międzynarodowej konkurencji, musi mieć w swojej ofercie innowacyjny lek. Tego oczekuje od firmy jej główny właściciel Andrzej Bete. Daje menedżerom Farmolfy jasny sygnał, że jeśli nie zmienią strategii rozwoju, to on prawdopodobnie sprzeda swoje udziały inwestorowi branżowemu.

»

Raport

Jak technologia może wspierać strategię CRM

Jak technologia może wspierać strategię CRM

Zainteresowanie firm systemami informatycznymi wspierającymi zarządzanie relacjami z klientem jest dziś większe niż w złotych dla CRM ostatnich latach ubiegłego wieku. Głównym motorem napędzającym inwestycje w te rozwiązania nie jest jednak – jak jeszcze kilka lat temu- ani rozwój technologii, ani moda, ani nawet wzmożony marketing dostawców. Firmy potrzebują systemów CRM, ponieważ pozyskanie i utrzymanie klienta jest dziś zadaniem szczególnie trudnym, wymagającym lepszych narzędzi, niż kiedykolwiek wcześniej. Sprostanie temu zadaniu wymaga najpierw zbudowania precyzyjnej strategii relacji z klientem, potem wyboru technologii i systemów wspierających przygotowany plan, wreszcie wiedzy o tym, co zrobić, aby zakończyć sukcesem wdrożenie CRM.

»