Magazyn

Jak przetrwać przełomową zmianę
Najnowsze wydanie

Nr 123, maj 2013

Jak przetrwać przełomową zmianę

Przełomowe innowacje, czyli nowe produkty, technologie lub modele biznesowe, które zmieniają reguły gry rynkowej, dotykają wszystkie bez wyjątku branże. I choć rzadko nadchodzą niespodziewanie, bez znaków ostrzegawczych, zaskakująco często tradycyjni gracze nie są w stanie skutecznie się im przeciwstawić lub płynnie dostosować się. Z tego powodu przygotowaliśmy zestaw artykułów dotyczący właściwej reakcji na nadchodzący sztorm.

Zachęcam do lektury!

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 123, maj 2013

Trendy

Wymóg totalnego zaufania

PREMIUM

Zdaniem Dona Peppersa, aby mówić o lojalności wśród konsumentów, organizacja musi zaproponować wysokiej jakości produkt oraz działać proaktywnie i wzbudzić zaufanie.

Ciemna strona sprzedaży wiązanej

PREMIUM

Firmy mocno się starają, by przekonać klientów do zakupu dodatkowych produktów. Jednak często ich wysiłki są nieopłacalne.

Jak pomóc pracownikom przyswoić sobie strategię?

PREMIUM

Na podstawie wyników badań autorzy odkryli, że wpojenie strategii pracownikom ułatwiają następujące czynniki: możliwości odbywania szkoleń i wyraźna ścieżka rozwoju zawodowego. 

Ceny pod presją

PREMIUM

Ponad 80% respondentów ze świata i 90% z Polski odczuwa presję cenową ze strony konkurentów i klientów.

Recepta na skuteczną radę nadzorczą w spółce

PREMIUM

Z badania „Rady nadzorcze 2013. Skuteczność rad nadzorczych w spółkach notowanych na GPW” wynika, że wysokie standardy rady determinuje pięć czynników.

Model 4P wymaga rewizji

PREMIUM

Model 4P w świecie B2B przyczynia się do powstawania wąskich, nakierowanych na produkty strategii. W związku z tym trzeba przeformułować te filary marketingu.

Wciąż rośnie i rośnie

PREMIUM

Branża internetowa wyprzedza niektóre potężne sektory. Zrozumienie zasięgu tego wzrostu i różnic w jego tempie jest koniecznością dla menedżerów podejmujących decyzje inwestycyjne i strategiczne.

Debata redakcyjna

Wzrost w niepewnych czasach

PREMIUM

Każde zawirowanie, a nawet kryzys gospodarczy, ma swoją dobrą stronę. Ktoś wygrywa! Niezależnie od stagnacji część firm rośnie i zdobywa udziały rynkowe.

Temat numeru

Kiva przełomowy innowator

PREMIUM

Kiedy Mick Mountz zakładał firmę Kiva Systems, wiedział, że podejmuje próbę zrewolucjonizowania sposobu pracy silnych graczy branży urządzeń do handlingu. 

Dwie drogi do strategicznej regeneracji

PREMIUM

Czy nowy model biznesowy jest w stanie szybko zrekompensować firmie o ustalonej pozycji wszystkie przychody utracone wskutek rynkowej zawieruchy? 

Jak zwyciężyć w konfrontacji z przełomową innowacją

PREMIUM

Autorzy artykułu przedstawiają sposób, w jaki można ustalić, jak bardzo niebezpieczna dla twojej firmy będzie przełomowa innowacja. 

Jak to zrobiłem

Jak wykształcić w firmie zdolność do ciągłego doskonalenia się?

PREMIUM

Reorganizacja modelu operacyjnego w PKO Banku Polskim uwidoczniła wysoki stopień złożoności wielu procesów wewnętrznych banku.

Jak zachować niezależność w konsolidującej się branży?

PREMIUM

Prada utrzymuje niezależność w branży zdominowanej przez konglomeraty luksusowych marek. Według Bertellego, źródłem sukcesów firmy jest kultura organizacyjna. 

Punkt widzenia

Niezamierzone skutki dobrych pomysłów

PREMIUM

Koncepcja spółki akcyjnej oraz idea ograniczonej odpowiedzialności stały się motorem innowacyjności i wzrostu gospodarczego, ale jednocześnie sprowadziły ludzkość na niebezpieczny kurs.

Sekcja specjalna

Ubezpieczenia grupowe: Skuteczne narzędzie w rękach pracodawcy

PREMIUM

Jak sprawić, aby nasza organizacja była szczególnie atrakcyjnym miejscem pracy, cieszyła się znakomitym wizerunkiem oraz budowała więzi i dobre relacje z pracownikami? 

Trudna walka o lojalność klientów

PREMIUM

Programy lojalnościowe, przede wszystkim na rynkach detalicznych, od lat stanowią ważne narzędzie w budowaniu relacji i zwiększaniu sprzedaży. 

Refleksje

Mike Mullen: Bez chwili wytchnienia

Admirał Mike Mullen nie spodziewał się, że zrobi karierę w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych, zwłaszcza po tym, jak pierwszy dowodzony przez niego okręt uderzył w boję.

Artykuł

Trwała przemiana kulturowa

PREMIUM

Firma Aetna, zajmująca się świadczeniem zorganizowanych usług medycznych, na początku XXI wieku miała poważne problemy we wszystkich sferach swojej działalności.

Jak zjednać sobie inwestorów?

PREMIUM

Inwestorzy oczekują informacji – mnóstwa informacji. Warto otworzyć się bardziej przed graczami z Wall Street.

Czy rozwiązujesz właściwy problem?

PREMIUM

Większość firm bierze na cel niewłaściwe problemy, na czym cierpi ich innowacyjność.

Klasyka HBR

Jak ocalić początkującego menedżera przed nim samym?

PREMIUM

Delegowanie, myślenie strategiczne, komunikacja – to podstawy zarządzania. O nie najczęściej potykają się świeżo upieczeni menedżerowie. 

Studium przypadku

Czy partner ukradnie nasze rozwiązania?

PREMIUM

Polska firma informatyczna nawiązała dobrze zapowiadającą się współpracę ze światowym potentatem na rynku gier mobilnych. Jednak prośba o oddanie kodów źródłowych wywołała wśród polskich menedżerów obawy, czy partner ma wobec nich czyste intencje.

Lilianna Wadowska, Małgorzata Idzikowska: Bez złych intencji

PREMIUM

Złożona przez one2mobile propozycja nabycia autorskich praw majątkowych do oprogramowania wraz z kodem źródłowym oznacza bardzo jasne postawienie sprawy, w którym nie należy z góry dopatrywać się złych intencji. 

Tomasz Koryzma: Pamiętaj co jest twoim głównym aktywem

PREMIUM

Przekazanie kodów źródłowych innej firmie stanowi w praktyce jednorazową sprzedaż i pozbawia twórców szans na czerpanie korzyści ze sprzedaży innowacyjnego rozwiązania innym potencjalnym klientom. 

Dorota Bryndal: Skutki decyzji mogą okazać się nieodwracalne

PREMIUM

Współpraca z one2mobile może być dla Hexa Mobile spełnieniem marzeń firmy informatycznej, ale może być także trudną próbą.

Komentarz

Obrona przez atak

PREMIUM

Polskie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać przewagę wynikającą z ich strategicznej i operacyjnej elastyczności zarówno do ataku na tradycyjne struktury biznesowe, jak i do obrony przed działaniami konkurentów.

Pozwólmy pracownikom współuczestniczyć w zmianach

PREMIUM

Niezależnie od tego, jaka motywacja stoi za planowaną transformacją wcześniej czy później dotknie ona pracowników firmy.

Informacje potrzebne są wszystkim grupom akcjonariuszy

PREMIUM

Inwestorzy indywidualni zwracają dużą uwagę na jakość i tempo docierających ze spółek informacji. Menedżerowie firm giełdowych nie zawsze jednak doceniają potrzeby tej grupy akcjonariuszy.

Komunikacja zależy od potrzeb i poziomu rozwoju rynku

PREMIUM

Komunikacja spółek z rynkami kapitałowymi zawsze zależy od krajowych standardów i wymogów prawnych.