Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-111-maj-2012-Dobra firma

Nr 111, maj 2012

Dobra firma

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Artykuł

Wstrząsy w Coca-Coli
Czy jesteś wspaniałym, czy tylko dobrym, szefem?
Nowe modele biznesowe. Sposób na podbój rynków wschodzących
Prawdziwe lekcje przywództwa Steve’a Jobsa

Temat numeru

Trudno być firmą rzetelną, godną zaufania i etyczną
Myślenie, które wyróżnia dobre firmy

Myślenie, które wyróżnia dobre firmy

| Rosabeth Moss Kanter

Czas uaktualnić przekonania i teorie biznesowe tak, by uwzględniały, w jaki sposób funkcjonują dziś dobre – a więc rzetelne i etyczne – firmy oraz jaką rolę odgrywają we współczesnym świecie. Ekonomiści i finansiści zawsze twierdzili, że jedynym celem działalności gospodarczej jest zarabianie pieniędzy – im więcej ich będzie, tym lepiej. Powszechnie podziwiane, wysoce efektywne i odporne na przeciwności losu firmy działają jednak na innych zasadach. Według nich, biznes stanowi nieodłączną część społeczeństwa i – tak jak rodzina, instytucje rządowe i religia – jest od wieków jednym z jego filarów. Dobre firmy funkcjonują po to, by zarabiać pieniądze, ale zastanawiając się nad tym, jak to robić, kierują się ideą budowy trwałych instytucji. W efekcie inwestują w przyszłość, mając świadomość potrzeb ludzi i społeczeństw.

»
Przedsiębiorstwo nastawione na korzyści niematerialne

Jak to zrobiłem

Frugo: reaktywacja marki na Facebooku

Punkt widzenia

Zarządzanie jako prawdziwa profesja? A gdzie dowody?

Zarządzanie sobą

Relacja, o którą warto dbać

Trendy

Projekt IT może narazić twoją firmę na większe ryzyko, niż sądzisz
Priorytety biznesowe menedżerów wyższego szczebla
Bezpieczny sposób na szukanie pracy

Studium przypadku

Kiedy ujawnić osobiste informacje?

Refleksje

Kenneth Cole

Komentarz

Kiedy ujawnić osobiste informacje? komentarz nr 1
Kiedy ujawnić osobiste informacje? komentarz nr 2
Kiedy ujawnić osobiste informacje? komentarz nr 3