Magazyn

Czy start-upy potrzebują strategii?
Najnowsze wydanie

Nr 184, czerwiec 2018

Czy start-upy potrzebują strategii?

Co jest ważniejsze tworząc nowy biznes? Dopracowanie strategii czy szybkość wprowadzenia pomysłu na rynek? Przyjmując pierwszą opcję, dokładna analiza pomysłu zwiększa szanse na wybór właściwej strategii – zbieżnej z wartościami i motywacjami założycieli. Drugi model z kolei zakłada, że lepiej jest szybko stworzyć produkt o minimalnej funkcjonalności, po to by z czasem udoskonalać go metodą iteracyjną. Choć rośnie liczba zwolenników elastyczności i zwinności, decyzja, którą drogą podążać, powinna łączyć oba te elementy: i strategię, i ducha agile. 

W numerze odpowiemy na pytania:

- Czy start-upy potrzebują strategii?
- Jak zaplanować wejście na rynek, by nie stracić szans wynikających ze zwinnej przedsiębiorczości?
- Gdzie przedsiębiorcy powinni zdobyć praktyczną wiedzę biznesową?
- Jak usprawnić proces rekrutacji dzięki zwinnemu zarządzaniu?
- Jak dzięki sztucznej inteligencji zaspokoić trzy ważne potrzeby firm?

Lista artykułów

Nr 184, czerwiec 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 184.

Trendy

Jak odchudzić siły sprzedaży

PREMIUM

Wiele firm w ostatnim czasie zostało zmuszonych do zmniejszenia zespołów sprzedażowych. Jakie są tego powody i jak uniknąć najczęstszych błędów związanych z redukcją stanowisk w tym dziale?

Niezamierzone skutki zatrudniania dyrektorów do spraw ryzyka

Badanie przeprowadzone w 2017 roku wykazało, że zatrudnianie osób na stanowisku CRO przyniosło zaskakujący efekt: spowodowało, że banki stały się bardziej aktywne na rynku ryzykownych derywatów. Co jest przyczyną tego zjawiska?

Błędne dane, błędny wynik

Czym skutkuje korzystanie z błędnych danych?

Czy digitalizacja stworzy nowe miejsca pracy

PREMIUM

Jakich kompetencji będą w przyszłości poszukiwać pracodawcy? Jak znaleźć osoby dysponujące takim zestawem umiejętności?

Topniejący optymizm polskich firm

PREMIUM

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce są bardzo wrażliwe na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym. Dlatego wyniki piętnastej edycji badania MSP Index mogą być sygnałem ostrzegawczym dla rynku.

Kiedy usprawiedliwiamy prezenty

Badanie przeprowadzone przez EY pokazuje, że dawanie łapówek jest w dalszym ciągu w Polsce powszechnym zjawiskiem.

Dlaczego warto siedzieć obok tytana pracy

Jak poprawić wydajność pracy? Posadź obok siebie ludzi o różnych typach produktywności.  

Ciemna strona ambitnych celów

Na bezpieczeństwie pracowników nie ma sensu oszczędzać

Jak technologie zmieniają zakupy

PREMIUM

Dzięki nowym technologiom zbierającym i przetwarzającym dane, możliwe jest śledzenie ścieżki zakupowej klienta i na bieżąco odpowiadanie na jego potrzeby. 

Jak to zrobiłem

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

PREMIUM

Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni.

Jak to zrobiliśmy

Usprawniliśmy proces rekrutacji dzięki zwinnemu zarządzaniu

PREMIUM

Aby zachęcić potencjalnych pracowników do aplikowania, firma Deloitte postanowiła dostosować system do ich oczekiwań, wykorzystując do tego celu zwinne metodyki zarządzania. Efekt? W ciągu roku liczba aplikacji rekrutacyjnych wzrosła o 30%.

Temat numeru

Strategia dla start-upów

PREMIUM

Zanim przejdziesz od fazy koncepcyjnej do fazy uruchomienia przedsięwzięcia, poznaj cztery strategie wejścia na rynek --- każda z nich pozwala w inny sposób kreować i przechwytywać wartość.

Warto mieć w zanadrzu plan B

PREMIUM

Start-upy często funkcjonują na nie do końca zdefiniowanych rynkach, w związku z czym trudno jest im precyzyjnie wskazać grupę docelową, kanał dotarcia do niej i model zarabiania. 

Tworząc strategię, korzystaj z dostępnych narzędzi

PREMIUM

Start-up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych. 

Ramowa koncepcja jest nieprzydatna

PREMIUM

Nauka w wielu szkołach biznesu słabo przekłada się na sukcesy przedsiębiorców. Dlatego nie mają innego wyjścia, jak uczyć się przez działanie.

Stwórz coś i zacznij to sprzedawać

PREMIUM

Co przedsiębiorcy i przedstawiciele funduszy VC myślą o formalnym podejściu do tworzenia strategii dla start-upów. Rozmawiają Daniel McGinn i Walter Frisk

Koncepcje

Składniki wartości w sektorze B2B

PREMIUM

Jak ocenić, czego chcą klienci biznesowi, i jak im to zapewnić?

Ambitna filantropia

PREMIUM

Przedstawiamy wnioski z 15 inicjatyw, które zmieniły świat.

Czy wykup akcji własnych szkodzi  inwestycjom 

PREMIUM

Przeanalizowaliśmy dane, aby dowiedzieć się, czy wypłaty dla akcjonariuszy firm z indeksu S&P 500 pozbawiają gospodarkę amerykańską inwestycji.

Wykup akcji własnych nie ma w Polsce większego znaczenia

PREMIUM

Wykup akcji na polskim rynku kapitałowym nie cieszy się dużą popularnością. 

Tajniki skutecznej rekrutacji

PREMIUM

Podejście większości firm do rekrutacji opiera się na błędnych założeniach i kiepskich praktykach. Jak więc skutecznie zatrudniać utalentowanych pracowników?

Raport: E-commerce

Sieć świadomych konsumentów

Sklep internetowy to obecnie niemal obowiązkowe uzupełnienie tradycyjnego biznesu, a coraz częściej także główny kanał sprzedaży dla coraz większej liczby przedsiębiorstw działających w obszarze handlu detalicznego i hurtowego.

Wakacje kupione w sieci

Aby urlop był naprawdę bezstresowy, płatność za podróż, hotel i atrakcje również powinna taka być.

Gotowość na e-commerce

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży.

Korzyści z wdrożenia omnichannel w branży modowej

Marka odzieżowa QUIOSQUE, obsługująca sieć 145 salonów i stronę e-commerce, zdecydowała się na wdrożenie strategii omnichannel. Krok ten pozwolił zwiększyć przychody o 500%.

Numer GTIN paszportem do świata online

Wzrost znaczenia handlu elektronicznego generuje problemy związane ze standaryzacją usług i potrzebę budowania nowych narzędzi, które ją zapewniają.

Raport: Bezpieczeństwo

Zagrożony cyberświat

Nauka i biznes, kultura i sztuka, życie prywatne i zawodowe, obronność --- jednym słowem: wszystko przenosi się w mniejszym lub większym stopniu do świata cyfrowego, ciągnąc za sobą świat przestępczy.

Cyfrowa zmiana powinna obejmować bezpieczeństwo

Od kilku lat przedsiębiorstwa na wielką skalę zastępują sprzęt sieciowy zwirtualizowanymi serwerami i infrastrukturą chmurową oraz zmniejszają liczbę dostawców, z którymi współpracują.

Bezpieczeństwo wysoko w chmurach

Cyberterroryzm w takim samym stopniu dotyczy Polski, jak innych krajów świata i zagraża głównie infrastrukturze krytycznej.

Cyberświat pełen zagrożeń

Bezpieczeństwo cyfrowe to nie wyrafinowane firewalle, antywirusy na komputerach czy nawet CyberTarcza. Bezpieczeństwo w rozumieniu Orange Polska to ciągły proces.

Ochrona infrastruktury krytycznej

Wzrasta ryzyko cyberzagrożeń dla obiektów infrastruktury krytycznej, a w szczególności sektora energetycznego.

Sekcja specjalna: How to do IT

Chmura jako wspólny mianownik dla innowacji

Nowe rozwiązania technologiczne zmieniają oblicze współczesnego biznesu. Są najskuteczniejsze, gdy działają na platformie chmurowej.

Sekcja specjalna: Materiał partnerski

Nowe pole rywalizacji

Coraz powszechniejsza obecność robotów we współczesnym biznesie stawia przed firmami nowe wyzwania.

Zarządzanie sobą

Recepta na sukces dla wolnego strzelca

PREMIUM

W jaki sposób niezależnym specjalistom udaje się zapanować nad niepewnością?

Studium przypadku

Mam kontrolę w firmie. Co robić?

PREMIUM

Do siedziby Green Seeder, przyjechali przedstawiciele z centrali. W przedsiębiorstwie rozeszła się pocztą pantoflową informacja, że Amerykanie kontrolują firmę pod kątem dokumentów związanych z procedurami antykorupcyjnymi i ich praktycznym stosowaniem.

Maciej Jóźwiak, Paweł Dudojc: Nawet najlepszy system antykorupcyjny nie wyeliminuje ryzyka nadużyć.

PREMIUM

Audyt prowadzony przez zagranicznych właścicieli bez wątpienia stanowi co najmniej niedogodność dla każdego przedsiębiorcy.

Adam Sanocki: Brak procedur wprowadza chaos organizacyjny

PREMIUM

W sytuacji kryzysowej, a szczególnie w jej początkowej fazie, podejmowane decyzje są kluczowe dla przyszłości firmy.

Refleksje

Maja Włoszczowska: Staram się zmieniać to, na co mam wpływ

Złota medalistka mistrzostw świata w wyścigu elity MTB i dwukrotna wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim z wykształcenia jest magistrem inżynierem matematyki finansowej.