X
Następny artykuł dla Ciebie

Zanim sformułujesz ofertę wartości, odpowiedz na jedno pytanie

PREMIUM

Frank V. Cespedes

Każda strategia żyje dzięki ofercie wartości dla klienta i za jej przyczyną umiera. Ponieważ istnieje wiele sposobów pozyskiwania klientów, ofertę wartości można formułować według wielu rozmaitych kryteriów. W każdym przypadku jednak zasadniczą kwestią jest wybór czynnika, który będzie środkiem ciężkości naszej propozycji. Czy zamierzamy konkurować strukturą kosztów (jak Ryanair i Walmart), czy też oprzemy się na innych źródłach przewagi, co przekona naszych docelowych nabywców do zapłacenia wyższej ceny (jak Singapore Airlines i Nordstrom)? Innymi słowy, czy będziemy sprzedawać drożej, czy produkować taniej i zgodnie z tym alokować zasoby?

Przed takim wyborem stoją przedsiębiorstwa niemal na każdym konkurencyjnym rynku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy