X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?

Michael E. Porter, Mark R. Kramer  · 1 min

Rządy, działacze społeczni i media to grupy, które ostatnio wyspecjalizowały się w rozliczaniu firm ze społecznych konsekwencji ich działalności. Wskutek tego koncepcja CSR (Corporate Social Responsibility) zaczęła stawać się priorytetem liderów biznesu na całym świecie.

Wysiłki firm w zakresie CSR nie okazały się tak skuteczne, jak się spodziewano, z dwóch powodów. Po pierwsze, biznes i społeczeństwo traktowane są jako dwie wrogie siły, a tymczasem są one współzależne. Po drugie, od firm oczekuje się, by stosowały koncepcję CSR w stosunku do kwestii ogólnospołecznych, zamiast zmusić je do myślenia w tych kategoriach w odniesieniu do swoich własnych strategii.

Czytaj także: Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa >>

Do dnia dzisiejszego dominujące podejście do CSR jest nadal tak niespójne i oderwane od rzeczywistości biznesowej oraz od interesów i  strategii firm, że przesłania wiele szans, jakie stoją przed firmami, by działać w sposób nieszkodliwy, a wręcz pożyteczny dla społeczeństwa. Cóż za strata! Gdyby zamiast takiego podejścia korporacje analizowały swoje możliwości na polu odpowiedzialności społecznej, stosując te same metody analizy i oceny, które odnoszą do podejmowania najważniejszych decyzji biznesowych, odkryłyby, że CSR może być źródłem szans, innowacji i przewagi konkurencyjnej.

Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?

http://www.hbrp.pl/biblioteka/art.php?id=668&t=strategia-a-spoleczenstwo-spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-8211-pozyteczna-moda-czy-nowy-element-strategii-konkurencyjnej

Michael Porter i Mark Kramer prezentują nowe podejście do relacji biznesu i społeczeństwa, według którego sukces korporacji i  dobro społeczne nie są grą o sumie zerowej. Przedstawiają schemat, który firmy mogą wykorzystać, aby rozpoznać społeczne konsekwencje swojej działalności, odkryć możliwości równoczesnego przysparzania korzyści społeczeństwu i samej firmie dzięki umacnianiu otoczenia konkurencyjnego, w którym prowadzą działalność, zdecydować, którymi inicjatywami z zakresu CSR powinny się zająć, oraz wybrać takie działania, które zagwarantują im najlepsze efekty.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w Bibliotece Wiedzy HBRP>>

Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?

http://www.hbrp.pl/biblioteka/art.php?id=668&t=strategia-a-spoleczenstwo-spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-8211-pozyteczna-moda-czy-nowy-element-strategii-konkurencyjnej

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Michael E. Porter

Profesor na Uniwersytecie Harvarda, wykłada w Harvard Business School w Bostonie. Sześciokrotnie zdobył nagrodę McKinseya.

Mark R. Kramer

Współzałożyciel i dyrektor zarządzający FSG Social Impact Advisors i starszy członek Inicjatywy CSR podjętej w Harvard’s John F. Kennedy School of Government w Cambridge w stanie Massachusetts. 

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy