X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Następny ruch – nowa koncepcja w aranżacji biur

3 min

Następny ruch – nowa koncepcja w aranżacji biur

Elastyczność jest coraz bardziej pożądaną cechą, ale nie tylko wśród pracowników. Elastyczne muszą być też biura. „What’s your next move” to koncepcja stworzona przez Mikomax specjalnie na targi Orgatec 2018. Stanowi ona odpowiedź na stale zmieniające się otoczenie firm.

Funkcjonowanie na dzisiejszym rynku wymaga szybkich reakcji i dużej elastyczności. Dotyczy to zarówno prowadzonego biznesu, jak i organizacji pracy. Firmy muszą trafnie identyfikować potrzeby, właściwie reagować na płynną dynamikę pracy, a decyzje przez nie podejmowane muszą wybiegać daleko w przyszłość. Co więcej, zmienia się nie tylko charakter pracy, ale również profil pracownika, który jest znacznie bardziej mobilny i zwraca uwagę nie tylko na to, co będzie robił, ale także gdzie. Liczy się dla niego i praca zespołowa, i możliwość skupienia w odosobnieniu, i wspólne przestrzenie integrujące zespół, i wydzielone miejsca zapewniające intymność. Słowem, biuro musi sprostać wielu wymaganiom i pełnić jednocześnie różne funkcje.

W odpowiedzi na narzucane przez rynek warunki marka Mikomax stworzyła koncepcję „What’s your next move”, przekonując, że w stale zmieniającym się i nieco kapryśnym otoczeniu firm wdrażane rozwiązania biurowe muszą być na tyle elastyczne i mobilne, by w krótkim czasie dało się je łatwo modyfikować. Na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Biur Orgatec 2018, które odbyły się 23–27 października 2018 r. w Kolonii, marka zaprezentowała m.in. rozwiązania z rodziny Hush, które szybko i skutecznie dostosowują się do każdego rodzaju przestrzeni.

Co zrobić, by usprawnić proces rekrutacyjny w firmie?

HBRP Edycja Specjalna - HR w biznesie: Rekrutacja pracowników 

Udane rekrutacje to ogromny sukces dla działów HR. Pracownik o wysokim potencjale, spełniający oczekiwania stanowi bowiem dla firmy ogromną wartość. Jak jednak go znaleźć? W jaki sposób sprawdzić jego kompetencje i dopasowanie do kultury organizacji? Aby nie popełnić błędów rekrutacyjnych lub zminimalizować ich ewentualną liczbę, skorzystaj z pierwszej części HR w biznesie.  

Spotkajmy się!

Czasem trzeba przedyskutować projekt w cztery oczy, przeprowadzić rekrutację, zrobić burzę mózgów. We wspólnej przestrzeni trudno wykonać te zadania. Ale w Hush Meet jak najbardziej. Nieduża, kompaktowa kabina, odizolowana od dźwięków z zewnątrz, pozwala szybko i skutecznie uporać się z zadaniami wymagającymi kreatywności, skupieniai prywatności. Hush Meet zajmuje niewiele miejsca, a postawienie go nie wymaga ingerencji w przestrzeń biurową. Ponieważ kabina ma niezależną podłogę, w każdej chwili można ją łatwo przestawić bez konieczności demontażu konstrukcji.

Hush Meet
Hush Meet

Halo, halo

Hush Phone to rozwiązanie dla osób, które chciałyby mieć zapewniony spokój, prowadząc rozmowy przez telefon. Ideę budki można streścić w zdaniu: mniej hałasu w biurze, większy komfort dla wszystkich. W kabinie można swobodnie rozmawiać, nie przeszkadzając innym pracownikom. Zwiększa to komfort i efektywność pracy każdej z stron. Kabina rozbija fale dźwiękowe, co w dużej przestrzeni znacząco wpływa na zwiększenie komfortu akustycznego biura. Dźwięk skutecznie pochłania też wewnętrzna tapicerka o właściwościach akustycznych.

Hush Phone
Hush Phone

Musimy się skupić

biurach zwykle jest bardzo głośno, zwłaszcza w miejscach typu open space. Rozmowy telefoniczne, przechodzący obok biurka współpracownicy czy nieformalne spotkania sprawiają, że trudno się skoncentrować na pracy, szczególnie, gdy wymaga ona wyjątkowego skupienia. Na szczęście istnieją rozwiązania, które zapewnią komfort całemu zespołowi, pozwolą pracować efektywnie i w sposób nieskrępowany, zbudują dobrą atmosferę. Jednym z nich jest Hush Work – miejsce do kreatywnej pracy w ciszy. Kabinę wyróżnia świetna akustyka, dzięki której praca wymagająca skupienia pójdzie sprawniej. Zajmuje ona raptem 2 mkw., bez problemu więc wpasuje się w przestrzeń biurową. Dzięki niezależnej podłodze nie ma też problemu z jej przestawieniem w inne miejsce.

Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »

Biurko wyjdzie ci na zdrowie

Siedzący tryb życia szkodzi zdrowiu i przyczynia się do wielu chorób. Lekarze od dawna zachęcają, żebyśmy co jakiś czas wstawali od biurek, ruszali się lub wykonywali kilka ćwiczeń. Najnowsze biurowe trendy pokazują też, że współczesny pracownik nie chce być przykuty do biurka „od do”. Zależy mu na tym, aby swobodnie zarządzać miejscem, w którym pracuje. Dlatego w trosce o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników marka Mikomax opracowała system biurek Stand Up.

Biurka te pomagają walczyć z częstymi bólami kręgosłupa wynikającymi z długotrwałej pracy siedzącej, pozwalają bowiem na pracę w pozycji stojącej. System Stand Up z mobilnymi bokami i ściankami pozwalającymi na szybką modyfikację stanowiska umożliwia też łatwe przechodzenie z pracy indywidualnej na zespołową. Mają one również regulowaną ręcznie wysokość blatu, dzięki czemu można przy nich pracować na zmianę – raz na siedząco, raz na stojąco – za każdym razem dostosowując je do naszego wzrostu. W porównaniu z biurkami elektrycznymi regulacja ręczna jest bardziej intuicyjna i pozwala na szybsze ustawienie pożądanej wysokości blatu. To opatentowane rozwiązanie zostało wyróżnione w 2017 r. nagrodą Red Dot Best of the Best. Stand Up to system elastyczny. Biurka łatwo dostosować do aranżacji biura. Oszczędzają miejsce i koszty związane z reorganizacją miejsca pracy.

Otwarci na przyszłość

Linia Hush to coś więcej niż meble biurowe. To kompaktowe i uniwersalne rozwiązania, które pomagają swobodnie modyfikować przestrzeń biurową w zależności od bieżących potrzeb. Wychodzą naprzeciw oczekiwaniom, które niesie przyszły rynek pracy. Z jednej strony gwarantują swobodę i niezależność, z drugiej natomiast ułatwiają współpracę zespołową.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak zapewnić pracownikom prywatność w biurze? »

Jedno biuro, wiele potrzeb. Jak temu sprostać? 

Sylwia Tomczak PL

Najważniejszym zadaniem, przed jakim stoją dziś pracodawcy i osoby odpowiedzialne za aranżację miejsc pracy, jest dopasowanie przestrzeni biurowej do zmieniających się potrzeb użytkowników.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy