Zarządzanie sobą
Wysoki poziom produktywności może stać się nieodłącznym elementem naszego życia. Jak go osiągnąć? Jak zachować równowagę i być wzorem dla innych?
Pokaż więcejJak zostać liderką? 7 porad dla kobiet, które chcą rozwijać karierę menedżerską
Jak przebić szklany sufit i zaistnieć w świecie biznesu? Obecnie kobiety na stanowiskach menedżerskich pełnią równie ważną rolę co mężczyźni, a w dodatku posiadają cechy, które szczególnie je wyróżniają. Poniżej znajdziesz 7 porad, które pokażą Ci od czego zacząć, aby rozwijać się jako menedżerka.
Generacja Z – czego mogą nauczyć nas młodzi?
W obecnych czasach przedsiębiorcy muszą się mierzyć z postępującymi zmianami demograficznymi, które definiują przyszłych pracowników i klientów. Jest to naturalny cykl życia, który sprawia, że na rynku pracy pojawia się coraz więcej młodych ludzi. Wprowadzają oni wiele innowacji i dynamizmu do zespołu, co może okazać się nie lada wyzwaniem dla liderów oraz pracowników ze starszego pokolenia. Poniżej dowiesz się czym jest Gen Z i jakie korzyści mogą wnieść do organizacji.
Jak efektywnie zarządzać czasem i priorytetami w pracy?
Efektywne zarządzanie czasem i priorytetami to klucz do osiągnięcia sukcesu w miejscu pracy. W dzisiejszym szybkim tempie życia zawodowego umiejętność skutecznego alokowania czasu i wybierania właściwych priorytetów może przynieść ogromne korzyści. W tym artykule przedstawimy kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować zarządzanie czasem i priorytetami, aby być bardziej produktywnym i lepiej rozplanować swoją pracę.
Funkcje przywódcy w organizacji
Jakie tak naprawdę zadania i obowiązki spoczywają na barkach dobrego przywódcy, czyli lidera danej organizacji, firmy albo przedsiębiorstwa? Co powinno znajdować się w obszarze jego kompetencji? Czy każda osoba w równym stopniu nadawałaby się do pełnienia takiej właśnie funkcji? A może tylko nieliczni wykazują cechy, dzięki którym rola lidera w organizacji jest dla nich prosta i intuicyjna, a kierowanie swoim zespołem bezproblemowe niczym bułka z masłem?
Jak budować własny autorytet wśród pracowników?
Ogromne znaczenia ma budowanie autorytetu lidera – osoby zasługującej na szacunek i respekt, ale jednocześnie zaufanej, otwartej, do której można zwrócić się z każdym problem. Jak zatem w praktyce zadbać o jak najlepszy własny wizerunek na kierowniczym stanowisku?
Negocjacje w biznesie. Definicja, rodzaje, strategie, zasady, etapy
Obszary negocjacji mogą być bardzo szerokie i naprawdę różne. Zarówno w ważnych biznesowych sprawach, jak i w codziennej pracy z ludźmi, a nawet w życiu prywatnym, umiejętność skutecznych i efektywnych negocjacji to ważna kompetencja, często wręcz na wagę złota, bardzo przydatna tak w życiu osobistym, jak i służbowym.
Czy podpis musi być czytelny?
Czy własny podpis musi być czytelnie napisany, aby można było uznać go za ważny? Czy zawsze trzeba wskazać swoje imię i nazwisko? Co robić, jeśli na jakimś dokumencie urzędowym widnieje nieczytelny podpis? W jakich sytuacjach wystarczy sama parafka? Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat!
Manipulacja i perswazja w pracy. Jak sobie z nimi radzić?
A Ty miałeś kiedyś do czynienia z manipulacją w pracy? A może w zachowaniu swoich współpracowników lub przełożonych dostrzegłeś przykłady perswazji? Sprawdź najważniejsze informacje na temat wpływu społecznego, aby prawidłowo odróżniać jedno zjawisko od drugiego.
Pierwszy dzień w nowej pracy
Poszukiwanie pracy jest dość stresującym procesem – w trakcie rekrutacji jednym z najtrudniejszych momentów wydaje się rozmowa kwalifikacyjna. Kandydat chce zaprezentować się z jak najlepszej strony, opowiadając o swoim doświadczeniu, wykształceniu, kwalifikacjach, czy zainteresowaniach. Jeśli już uda się znaleźć zatrudnienie, wiele obaw oraz skrajnych emocji wzbudza także pierwszy dzień w nowej pracy.
Teoria 6 kapeluszy w biznesie
Istnieją różne sposoby rozwiązywania problemów, łagodzenia sporów i panowania nad własnymi emocjami w kryzysowych momentach. Jedną z dostępnych opcji jest technika sześciu kapeluszy, która pozwala na wieloaspektową analizę danego zagadnienia i dostrzeżenie nowych możliwości.
Przykłady społecznej odpowiedzialności w firmach
Zapraszamy na mały poradnik, w którym przybliżymy nieco ten modny i przede wszystkim ważny temat, który wpływa na zasady działania całej organizacji oraz jej pracowników i różne aspekty życia – nie tylko biznesowego, także i prywatnego. Przedstawimy ponadto konkretne działania CSR jako przykłady, które mogą służyć za wzór i inspirację.
Jak współpracować z szefem?
Dobra współpraca z szefem to sukces dla obu stron – zarówno dla przełożonego, jak i dla pracownika. Warto zatem poznać kilka cennych wskazówek i rad, dzięki którym będzie przebiegała ona o wiele bardziej satysfakcjonująco i sprawniej niż do tej pory.
Jak przygotować spotkanie biznesowe?
Jak prowadzić spotkanie biznesowe? Jak się do niego przygotować, aby podczas jego trwania czuć się pewnie, kompetentnie, ciesząc uwagą i zainteresowaniem swoich słuchaczy? Zapraszamy na mały poradnik!
Jak rozwijać inteligencję emocjonalną?
Rozwój inteligencji emocjonalnej to szeroki temat, który z roku na rok interesuje nas coraz bardziej – i słusznie! Zdecydowanie warto się nad nim pochylić i zadbać o odpowiednie zrozumienie i rozwijanie swojej emocjonalności.
Rodzaje systemów wynagradzania
Dobry system wynagradzania jest: oparty na jasnych zasadach, przemyślany, sprawiedliwy, transparentny, konkurencyjny, regularnie aktualizowany oraz zgodny z obowiązującym prawem pracy i spójny z celami strategicznymi firmy. Sprawdź, jakie są najpopularniejsze systemy płacowe i zapoznaj się z ich krótką charakterystyką!
Jak przygotować się do oceny okresowej?
W najbliższym czasie czeka Cię rozmowa ewaluacyjna? Musisz mieć świadomość, że bez odpowiedniego przygotowania, takie spotkanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i po prostu okaże się stratą czasu. Podpowiadamy, co zrobić, żeby dobrze wypaść na zaplanowanej z wyprzedzeniem rozmowie rocznej. Sprawdź wskazówki dla pracownika i pracodawcy!
Jak osiągnąć sukces?
Dlaczego niektórych uznaje się za ludzi sukcesu, natomiast względem innych osób nie można użyć takiego określenia? Wskazujemy, jakich zasad trzeba się trzymać, żeby osiągnąć sukces.
Jak skutecznie przeciwdziałać silnemu stresowi w pracy?
Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy – dowiedz się więcej na ten temat, a później zastosuj w praktyce wymienione poniżej wskazówki. Wskazujemy genezę tego stanu, przedstawiamy charakterystyczne symptomy i negatywne skutki, jakie wywołuje, prezentujemy też sprawdzone techniki radzenia sobie w stresowych sytuacjach.
Czym asertywność różni się od agresji?
Na kryzysowe sytuacje możemy zareagować na różne sposoby – często wskazuje się, że na jednym biegunie jest tutaj asertywność, natomiast na drugim agresja, czyli pojęcia całkowicie skrajne i przeciwstawne. To, jak się zachowamy w trudnych warunkach, zależy od kilku czynników, ponadto ma bezpośredni wpływ na relacje rodzinne, czy atmosferę panującą w miejscu pracy.
Jak delegować zadania?
Jakich zasad należy się trzymać, aby osiągać pożądane rezultaty delegując zadania innym? Dlaczego managerowie powinni szkolić się w tym zakresie? Sprawdź, co warto wiedzieć na temat delegowania zadań, uprawnień i obowiązków – poniżej analizujemy kluczowe aspekty tego ważnego dla każdej organizacji procesu!