X
Następny artykuł dla ciebie

Masz zbyt wiele do zrobienia, jesteś zakopany w pracy i wydaje ci się, że nie ma na to żadnej rady? Ależ jest: delegowanie. Tak, tak, wiesz, że delegowanie zadań jest ważne i wiesz, że zaoszczędzisz w ten sposób czas oraz pomożesz innym rozwinąć nowe umiejętności. Więc dlaczego tego nie robisz?

Delegowanie jest istotną umiejętnością. Twoim najważniejszym zadaniem jako lidera jest nauczenie ludzi, jak myśleć i zadawać właściwe pytania, aby świat się nie zawalił, jeśli weźmiesz dzień wolnego, mówi Jeffrey Pfeffer, profesor zachowań organizacyjnych w Thomas D. Dee II Graduate School of Business na Stanford University i autor książki What Were They Thinking? Unconventional Wisdom about Management.

Delegowanie jest korzystne dla menedżerów, podwładnych i organizacji. Mimo to pozostaje jedną z najsłabiej rozwiniętych i niewykorzystanych możliwości zarządzania. W badaniu z 2007 roku na temat zarządzania czasem okazało się, że blisko połowa z 332 ankietowanych firm była zaniepokojona umiejętnościami delegowania swoich pracowników. Jednocześnie tylko 28% z tych firm oferowało jakiekolwiek szkolenie w tym zakresie. Wielu ludzi mówi, że są zbyt zajęci, aby przekazywać swoje obowiązki, i że szybciej będzie, jak zrobią coś sami, mówi Carol Walker, prezes Prepared to Lead, firmy konsultingowej, która koncentruje się na rozwoju młodych liderów. Jednak zarówno Walker, jak i Pfeffer zgadzają się, że nadszedł czas, aby dać kres wymówkom. Oto jak tego dokonać.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy