W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie sobą | Marka, Zarządzanie sobą

Chcesz zbudować markę osobistą? Bądź spójny i autentyczny

Sergiusz Trzeciak
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Jeśli chcesz zbudować markę osobistą, w pierwszej kolejności odpowiedz sobie na kilka fundamentalnych pytań. Dzięki tej wiedzy zyskasz motywację do tego, aby wdrożyć kolejne kroki.

Budując markę osobistą, pierwszą i najważniejszą kwestią jest cel, dla którego to robisz. Jednym zależy tylko na bogaceniu się, drudzy pracują, by móc dzięki temu pomagać potrzebującym, jeszcze inni chcą osiągnąć niezależność finansową i mieć wolność wyborów. Musisz jasno określić sobie, jakie są powody, dla których chcesz to zrobić.

Zastanów się też na ile jesteś spójny w tym, co robisz. Nie można bowiem być uczciwym jedynie w pracy, a poza nią już nie. Uczciwości w stosunku do pracodawcy powinna towarzyszyć uczciwość wobec klientów, współpracowników, rodziny, znajomych poznanych tak w realnym świecie, jak i na portalach społecznościowych. Wszelkie odstępstwa od tej zasady mogą bardzo szybko zniweczyć twoje długofalowe starania.

Jak wykorzystać „personal branding”? »

Personal Branding for Leaders 

Upominki, Książki

Jak stworzyć strategię personal brandingu i skutecznie ją wdrożyć, kreując pożądany, spójny i przekonujący wizerunek zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym? Sięgnij po sprawdzone strategie, techniki i narzędzia, dzięki którym zbudujesz spójną, autentyczną i zgodną ze swoimi wartościami markę osobistą w przestrzeni publicznej. Wykorzystaj autorską metodę dr. Sergiusza Trzeciaka, by konsekwentnie tworzyć swój profil publiczny i dzięki niemu realizować swoje cele osobiste i biznesowe.

Równie ważne jest to, na ile jesteś autentyczny. Jeżeli angażujesz się w działania społeczne i chętnie pomagasz innym, budujesz wizerunek osoby empatycznej, która wspiera innych. Ale jeśli jesteś „twardym” graczem, który lubi rywalizować i dąży do zwycięstwa za wszelką cenę, nie udawaj społecznika. Nie rób nic na siłę, podkreślaj swoje silne strony i nie chwal się słabymi. Przykład Justine Sacco, szefowej PR w dużej międzynarodowej firmie, pokazuje, jak z powodu braku spójności i konsekwencji można stracić budowaną latami markę. W tym wypadku wystarczył jeden nieprzemyślany wpis na Twitterze.

Pomocą w osiągnięciu spójności i autentyczności może być wewnętrzny audyt otwarcia, dzięki któremu zobaczysz, jaki jesteś i do jakiego celu chcesz dążyć. Możesz przy tym skorzystać z różnego rodzaju profesjonalnych testów albo odpowiedzieć sobie na proste pytania, które złożą się na analizę SWOT: Jak chciałbym, aby mnie postrzegano w środowisku zawodowym? Jak postrzegają mnie inni? Jakie mam mocne strony? Jak wykorzystać szanse z nimi związane? Jakie są moje słabości? Co zrobić, żeby uniknąć zagrożeń? Ćwiczenie można przeprowadzić samodzielnie, ale warto poprosić o pomoc inne osoby, które zauważą to, czego sam nie widzisz. W tym celu prowadzę ze swoimi klientami zajęcia, które pomagają im poznać ich mocne i słabe strony.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Co jest istotą marki osobistej? »

Kreteńczyk i espresso. Budowanie marki osobistej w 10 krokach 

Zarządzanie sobą | Zarządzanie sobą, Marka Aleksandra Ślifirska

Bycie naprawdę dobrym w swojej dziedzinie i naprawdę dobrym w komunikowaniu tego – to kluczowe elementy składowe każdej marki osobistej.

Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter

Sergiusz Trzeciak Ekspert w dziedzinie public relations, budowania marki osobistej, trener i konsultant, autor dziesięciu książek, w tym „Personal branding for Leaders”.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie sobą
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja