X
Następny artykuł dla ciebie

Chcesz zatrzymać pracownika? Zadbaj o jego zdrowie

Filip Szumowski PL

Budowanie atrakcyjnego miejsca pracy to coraz większe wyzwanie. Walka o pracownika zaostrza się w wielu branżach. Jedną z metod zwiększania atrakcyjności oferty świadczeń pozapłacowych jest wykorzystanie trendu związanego ze wzrostem zainteresowania zdrowiem.

Dbanie o zdrowie pracowników to nowy sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie pracownika. Jak pokazują wyniki drugiej edycji badania Zdrowa Firma przeprowadzonego przez ICAN Research dla firmy Luxmed, dbanie o zdrowie pracownika zwiększa atrakcyjność pracodawcy. Twierdzi tak większość kierowników (85%) i innych pracowników (74%). Kierunek ten jest zauważony i wykorzystywany przez szefów personalnych (83%).

Jak skutecznie motywować pracowników? »

Przewodnik biznesowy: Motywowanie pracowników 

Poszukiwanie sposobów na skuteczną motywację podwładnych to kwestia, z którą ma problem wielu liderów – niezależnie, czy kieruje małym zespołem czy wielką organizacją. Ale o co tak naprawdę chodzi w motywacji? Czy motywowanie zawsze powinno kojarzyć się z zachętami finansowymi? Jak maksymalnie uwolnić potencjał pracowników i zachęcić ich do działania?

Prowadzący projekt Mariusz Smoliński, dyrektor działu badań i analiz, podkreśla, że nie wystarczy już tylko zapewniać opieki medycznej i ubezpieczenia grupowego. Dbanie o zdrowie wymaga kompleksowego podejścia i budowania strategii, w której oprócz opieki zdrowotnej i prewencji ważny jest sport i aktywność fizyczna, dbanie o dobre samopoczucie pracownika oraz zapewnienie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Taką ofertę można znaleźć w wielu firmach z branży IT, w której walka o pracowników jest najbardziej zacięta.

Już co czwarta firma (24%) wykorzystuje trend dbania o zdrowie pracowników, rozwijając i wdrażając coraz bardziej atrakcyjne i dopasowane do potrzeb pracowników programy prozdrowotne. Wspólna aktywność sportowa, edukacja w zakresie zarządzania stresem i energią życiową, dbania o dietę, wspólne zdrowe posiłki w pracy – to tylko niektóre z pomysłów polskich firm.

Chcesz zatrzymać pracownika? Zadbaj o jego zdrowie

Dwie trzecie pracujących w firmach szczególnie dbających o zdrowie pracowników twierdzi, że oferta pracodawcy rzeczywiście wpływa na poprawę zdrowia. Wyniki badania pokazują, że zadowolenie pracowników w tych firmach jest większe niż w miejscach bez tak rozbudowanej oferty.

Co więcej również liczba zachorowań jest mniejsza. Jak dodaje dyrektor ICAN Research, korzyści są więc podwójne, wynikają nie tylko z budowania atrakcyjnego wizerunku pracodawcy, ale również poprawy wskaźników wydajności związanych z poprawą wskaźników nieobecności pracowników.

O badaniu: Celem projektu było sprawdzenie, jak zmieniła się rola dbania o zdrowie pracownika. Pierwszy projekt odbył się w listopadzie 2013 r., drugi zakończył się w marcu 2016 r. Obie edycje badania przeprowadzono według tych samych założeń metodologicznych. W części jakościowej przeprowadzono 10 wywiadów eksperckich z dyrektorami personalnymi dużych firm i korporacji. W etapie ilościowym przeprowadzono 800 wywiadów, w tym 300 z pracodawcami (dyrektorzy/kierownicy HR) i 500 z pracownikami (menedżerami i innymi pracownikami).

ICAN Research to wydzielona jednostka badawcza ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”. Prowadzi badania w segmencie firm, korporacji oraz zamożnych i bogatych Polaków na podstawie najnowszej wiedzy, ze wsparciem silnej marki i panelem 60 tys. kontaktów do top menedżerów polskich przedsiębiorstw. Więcej informacji na stronie icanresearch.pl.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy