X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Zbudowałem zrównoważony łańcuch dostaw

PREMIUM

(Nr 177, listopad 2017)

Frederic Cumenal  · 10 min

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Firma jubilerska Tiffany od lat nakłania całą branżę do szukania rozwiązań problemów związanych z degradacją środowiska i naruszaniem praw człowieka.

Gdy zastanawiam się nad źródłami przewagi konkurencyjnej firmy Tiffany, od razu przychodzi mi na myśl pionowa integracja, a to z dwóch powodów. Pierwszym jest głęboka wiara w to, że marki luksusowe powinny same projektować swoje wyroby. Drugi powód to równie mocne przekonanie, że monitorowanie źródeł surowców jest najlepszym sposobem na prowadzenie działalności odpowiedzialnej społecznie i przyjaznej dla środowiska.

Zastanawiając się, jakie czynniki kształtowały moje podejście do biznesu i towarzyszyły rozwojowi zawodowemu, uświadamiam sobie, że szukałem możliwości realizacji trzech pasji. Pierwsza z nich to marki. Fascynuje mnie, jak fantastycznym środkiem komunikowania kultury i wartości firmy może być marka. Moją drugą pasją są podróże. Od czasów dzieciństwa spędzonego we Francji ciekawiły mnie różne kultury, a także odmienne sposoby myślenia ludzi z różnych stron świata. Trzecia pasja to tworzenie lub kolekcjonowanie przedmiotów nie tylko funkcjonalnych, lecz także prawdziwie pięknych. Miałem w życiu szczęście pracować dla firm, które pozwalały mi podążać za tymi pasjami.

Karierę zaczynałem w Procter & Gamble – dużej międzynarodowej organizacji, która praktycznie wymyśliła ideę zarządzania marką, a to wiązało się z dwoma z moich obszarów zainteresowań. W P&G miałem okazję pomagać we wprowadzaniu na wiele rynków produktów z przeróżnych branż. Po ukończeniu Harvard Business School pracowałem w Ferruzzi Group, włoskim przedsiębiorstwie z sektora rolno‑przemysłowego; potem zaś przeszedłem do Marsa, amerykańskiego koncernu produkującego słodycze.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy