X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Wszyscy uwielbiamy okazyjne zakupy, więc obniżka pierwotnych cen produktów jest skutecznym sposobem zwiększania sprzedaży. Czy jednak te początkowe ceny są zawsze prawdziwe?

Przyglądając się cenom w outletach czołowej (niewymienionej z nazwy) sieci detalicznej, jeden z badaczy odkrył, że wszystkie artykuły wyprodukowane specjalnie na potrzeby outletów oznaczono „oryginalnymi” cenami, które były całkowicie zmyślone. Żadnego z tych produktów nigdy nie oferowano za podaną na metce, wyższą, cenę. Analizując dane ze sklepów, badacz ustalił, że każde zwiększenie rzekomej ceny katalogowej o 1 dolara powodowało, że konsumenci byli gotowi zapłacić za towar średnio o 77 centów więcej – chociaż klienci, którzy często odwiedzali outlety, nie dawali się tak łatwo oszukać.

Kilku znanym sieciom detalicznym, w tym JCPenney i Kohl’s, grupy konsumentów wytoczyły procesy za stosowanie fikcyjnych cen. Takie procesy są jednak trudne do wygrania, przez co sieci detaliczne nie mają wystarczających powodów, aby powstrzymać się przed tego rodzaju manipulacją. „Panuje przekonanie... że klienci i tak wystarczająco dobrze znają się na rzeczy i że na tle innych oszustw fałszywe ceny są nieco mniej szkodliwe – pisze badacz. – Z moich ustaleń wynika jednak, że wielu klientów nie potrafi zdemaskować nieczystej gry sklepów”.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Co skłania liderów do usprawiedliwiania swoich nieetycznych wyborów »

Cztery czynniki, które sprawiają, że oszustwa stają się normą w firmie 

Ron Carucci

Liczne skandale korporacyjne, do których doszło w ciągu ostatnich kilku lat, to historie nieuczciwości na dużą skalę. Dlaczego kłamstwa i oszustwa przeniknęły działalność tych firm? Co skłania liderów do usprawiedliwiania swoich nieetycznych wyborów?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy