X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Kandydaci wyprzedzają rekruterów, którzy z trudem nadążają za ich rosnącymi oczekiwaniami. Jednym z kluczowych obszarów do poprawy jest zniwelowanie rozbieżności między oczekiwaniami kandydatów wobec rekrutacji a percepcją pracodawców. A te są spore – z piątej edycji badania Candidate Experience (2019 r.) przeprowadzonej przez eRecruiter i Great Digital wiadomo, że 59% pracodawców deklaruje, że dba o doświadczenia kandydatów na co dzień, a co drugi pracodawca ma wdrożony standard zachowań wobec kandydata. Jednocześnie nadal 42% kandydatów uważa, że firmy nie dbają o relacje z osobami starającymi się o pracę. To może odbić się rykoszetem na organizacjach, bo kandydaci są pamiętliwi. W przyszłości mogą zrezygnować z wysłania aplikacji tam, gdzie się zawiedli, i będą też odradzać aplikowanie innym.

Rozwijające się polskie firmy są zorientowane na pozyskiwanie kandydatów do pracy, bo muszą ciągle zwiększać zatrudnienie. W związku z tym w Polsce korzysta się z innych rozwiązań niż te, o których pisze profesor Peter Cappelli. Zlecanie coraz większej liczby rekrutacji agencjom – masowe w krajach rozwiniętych – u nas nie jest powszechne. Polskie firmy są świadome kosztów tego typu usług oraz własnego zapotrzebowania na nowych pracowników. Wolą inwestować w rozwój wewnętrznych działów HR, które nie tylko przyciągają nowych kandydatów z rynku, ale też przeprowadzają rekrutacje wewnętrzne.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy rekrutacja pracowników zawsze jest trudna? »

Jak unikać zatrudniania toksycznych pracowników? 

Christine Porath

Nie ma drugiego tak kosztownego dla firmy problemu jak toksyczny pracownik. Jak uniknąć błędu zatrudnienia takiej osoby?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Marta Pawlak-Dobrzańska

Strateg i analityk HR. Po 11 latach pracy w Pracuj.pl, jako szef zespołów analitycznych i big data, założyła agencję Great Digital, która wspiera zespoły HR.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy