X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych i niektóre z branży usługowej czerpią duże korzyści dzięki zastosowaniu wariacji na temat systemu produkcyjnego Toyoty, metody polegającej na uszczupleniu działalności operacyjnej przez nieustanne starania na rzecz poprawy jakości i efektywności oraz eliminacji marnotrawstwa.

Jednak w świecie biznesu przeważa opinia, że „odchudzone” metody zarządzania nie nadają się do pracy opartej na wiedzy.

O tym, jak błędne jest to myślenie, świadczą badania przeprowadzone przez autorów, w tym wieloletnie studia około 1800 projektów realizowanych w Wipro, jednej z największych na świecie firm świadczących usługi informatyczne.

Staats i Upton przekonują nas, że pracę opartą na wiedzy można odchudzić, jeśli tylko menedżerowie będą przestrzegać sześciu zasad:

  • nieustannie eliminuj wszelkie przypadki marnotrawienia zasobów;▪ staraj się, by wiedza pracowników była powszechnie dostępna;

  • określ zasady komunikacji między pracownikami;

  • korzystaj z naukowych metod szybkiego rozwiązywania problemów;

  • pamiętaj, że „odchudzenie” działalności operacyjnej wymaga lat;

  • poleć liderom przecierać szlaki.

Zastosowanie tych reguł w praktyce wymaga trwałych inwestycji i nauczenia ludzi od postaw nowego sposobu pracy. Płyną z tego znaczne korzyści: nieustanna poprawa wydajności i zadowolenia z pracy, co niełatwo będzie naśladować twoim rywalom.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy