X
Następny artykuł dla Ciebie

Sześć mądrych sposobów, by skłonić ludzi do rozwiązywania problemów bez twojego udziału

PREMIUM

(Nr 113-114, lipiec - sierpień 2012)

Yves Morieux

Świat staje się coraz bardziej skomplikowany, a firmy stale podnoszą sobie poprzeczkę. Dziś dążą do tego, by oferować niskie ceny oraz wysoką jakość; by dostosowywać produkty do potrzeb lokalnych rynków oraz standaryzować je w celu uzyskania wyższych zwrotów; by wprowadzać innowacje oraz działać wydajnie. Typowa reakcja korporacji na tego rodzaju sprzeczne cele jeszcze bardziej wszystko komplikuje - firmy przeprowadzają restrukturyzacje i starają się przystosować swoje organizacje do dodatkowych koordynujących funkcji, procesów i bodźców motywacyjnych.

Tego typu podejście jednak bardziej szkodzi, niż pomaga. Sprawozdania i raporty zabierają czas, przez co menedżerowie nie mogą należycie zająć się swoimi pracownikami. Jak twierdzi starszy partner w BCG, Yves Morieux, istnieje lepszy sposób działania: zamiast dusić pracowników wprowadzaniem nowych zasad i procedur, lepiej - stosując sześć „inteligentnych zasad” - stworzyć środowisko, w którym pracownicy sami z siebie poczują się zmuszeni do współpracy, by opracować rozwiązania złożonych problemów. Dzięki temu firmy mogą zarządzać złożonością szybko i kreatywnie oraz usprawnić funkcjonowanie organizacji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy