X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Strategie kształtujące w świecie ciągłych zawirowań

PREMIUM

(Nr 76, czerwiec 2009)

Lang Davison, John Seely Brown, John Hagel III  · 16 min

Określenie na nowo warunków konkurowania w sektorze rynku, branży lub całym ekosystemie to spore wyzwanie. Oznacza konieczność przyciągnięcia tysięcy uczestników, poderwania ich do działania i utrzymania ich zaangażowania przez długi okres.Autorzy omawiają trzy elementy, które – niezależnie od branży – mają kluczowe znaczenie w strategii kształtującej. Wizja kształtująca, lub też „wezwanie do walki” dla potencjalnych uczestników, przedstawia jasno możliwości, jakie oferuje rynek, wyjaśnia działanie jego fundamentalnych sił, określa korzyści i uwydatnia podział ryzyka. Platforma kształtująca, jak AdSense firmy Google, ma jasno określać standardy i praktyki organizujące i wspierające działania wielu różnych uczestników, dzięki czemu są oni w stanie zrobić więcej, otrzymując mniej. Konkretne działania i zasoby mają przekonać uczestników, że firma kształtująca ma muskuły, dzięki którym zrealizuje zamierzone inicjatywy, jak zrobił to Facebook, prezentując swoje związki z Microsoftem. Te trzy elementy razem pozwalają firmie kształtującej szybko przyciągnąć niezbędną liczbę uczestników i tym samym uwolnić potężne efekty sieci, które mogą przynieść znaczące korzyści w okresie szybkich przemian.Zdaniem autorów, prawie każda firma może odnieść korzyści z próby zrealizowania strategii kształtującej, należy jednak pamiętać, że nie każda firma nadaje się do tej roli. Jest wszakże również dobra wiadomość: uczestnicząc w strategiach kształtujących innych firm, przedsiębiorstwo nadal może znaleźć mnóstwo okazji do tworzenia wartości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Lang Davison

Jest dyrektorem wykonawczym Center of Edge Innovation firmy Deloitte LLP. Wcześniej był redaktorem naczelnym czasopisma McKinsey Quarterly.

John Seely Brown

Wykładowca wizytujący na University of Southern Carolina (USC) i jeden z prezesów centrum badań Deloitte.

John Hagel III

Jeden z prezesów Deloitte Center for the Edge. Wcześniej był niezależnym konsultantem doradzającym firmom z Doliny Krzemowej.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy