X
Następny artykuł dla Ciebie

Rola prezesa w procesie transformacji modelu biznesowego

PREMIUM

(Nr 106-107, grudzień 2011 - styczeń 2012)

Chris Trimble, Vijay Govindarajan

Firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej toczą nieustanną wojnę z ciągle pojawiającymi się nowymi rywalami. Autorzy artykułu Vijay Govindarajan i Chris Trimble z Tuck School of Business podejmują się wyzwania polegającego na wyjaśnieniu tej prawidłowości biznesowej. Tłumaczą, że wiele korporacji przyjmuje istniejące modele biznesowe za pewnik i nie podejmuje starań, by w sposób odpowiedni do zmieniających się warunków konkurencyjnych modyfikować je, a nawet transformować. Proponują własne narzędzie diagnostyczne, które sprowadza się do prowadzenia analizy w trzech perspektywach (zwanych pudełkami): zarządzanie teraźniejszością, selektywne zapomina nie o przeszłości i tworzenie przyszłości. Podkreślają, że prezes nie może wyłącznie skupiać się na zarządzaniu bieżącą działalnością. Swoje tezy ilustrują przykładem N.R. Narayana Murthy z firmy Infosys, który opanował zdolność poruszania się w tych trzech przestrzeniach czasowych i umiejętnie wykorzystał ją do przeprowadzenia transformacji modelu biznesowego firmy, co zwiększyło jej szanse przetrwania na rynku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy