X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

W niniejszym artykule profesor Stanford Graduate School of Business i psycholog społeczny Rroderick M. Kramer zgłębia powody, dla których tak łatwo - a często także niemądrze - obdarzamy innych zaufaniem. Wyjaśnia, że uwarunkowania genetyczne i doświadczenia zdobywane w dzieciństwie kształtują w nas skłonność do zaufania i tłumaczy, dlaczego jest to dobry mechanizm przetrwania. Z drugiej strony jednak nadmierna ufność jest dla nas niebezpieczna. Zaczynamy odczuwać zaufanie w reakcji na bardzo proste bodźce, na przykład gdy ktoś jest do nas podobny fizycznie lub należy do naszej grupy społecznej. Polegamy też na tym, jak charakter innych oceniają osoby trzecie, co czasami kończy się dramatycznie (jak przekonały się ofiary Bernarda Madoffa).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Roderick M. Kramer

Roderick M. Kramer jest profesorem zachowań organizacyjnych na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii (USA). Jest współautorem książek Trust in Organisations: Frontiers of Theory and Research (Sage, 1966), Power and Influence in Organisations (Sage, 1998) i New Directions in the Psychology of Leadership (Erlbaum, 2004).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy