X
Następny artykuł dla ciebie

Poszczególne pokolenia obecne na rynku pracy mają z sobą więcej wspólnego, niż pozornie wynika z raportów HR‑owych, choć wcale nie oznacza to, że potrzeby pracowników są takie same. Różnice między nimi nie wynikają jednak z daty urodzenia.

Baby boomers, X, Y, Z – wiek przedstawicieli poszczególnych pokoleń obecnych na rynku pracy to tylko liczba. Tego zdania są autorzy raportu Diversity in the Workplace firm JLL oraz Skanska. Jak wynika ze opracowanych przez nich danych, to wcale nie różnice pokoleniowe określają, jakiego biura oczekują pracownicy i w jakim biurze czują się najbardziej zmotywowani do pracy.

Firmy JLL i Skanska przebadały przedstawicieli czterech pokoleń obecnych na rynku pracy: baby boomers (urodzeni mniej więcej w latach 1946–1964), pokolenia X (1965–1979), pokolenia Y (1980–1994) oraz najmłodszego z nich pokolenia Z, do którego zaliczono osoby urodzone około roku 1995 lub później. Wszystkim zadano pytania o oczekiwania dotyczące przestrzeni do pracy, w której czują się najbardziej komfortowo oraz są najbardziej kreatywni. Przekrojowa analiza wyników wykazała, że dla reprezentantów poszczególnych pokoleń w biurze ważne są niemal te same kwestie. Praktycznie identyczny odsetek wskazywał na znaczenie środowiska do pracy (rozumianego jako miejsce m.in. z dostępem do naturalnego światła czy klimatyzacji), obecność przestrzeni relaksu w biurze (zobacz ramkę Preferencje dotyczące wyglądu biura – pokolenia).

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Dobra strategia miejsca pracy zawiera odpowiedzi na szereg pytań »

Więcej niż aranżacja przestrzeni 

Biuro idealne nie istnieje, ale firmy mają do dyspozycji wiele rozwiązań umożliwiających zbliżenie się do przestrzeni spełniającej oczekiwania wszystkich pracowników.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy