X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Przestań marnować cenny czas

PREMIUM

(Nr 24, luty 2005)

Michael C. Mankins  · 18 min

Firmy z reguły marnują swój najcenniejszy zasób – czas menedżerów najwyższego szczebla. W typowej firmie menedżerowie wysokiego szczebla spotykają się jedynie na trzy godziny w miesiącu, żeby omawiać strategię. W dodatku czas ten wykorzystuje się źle, poświęcając go na chaotyczne dyskusje, które nie prowadzą do podjęcia dobrych decyzji.

Cena, jaką się płaci za złe wykorzystanie czasu menedżerów, jest wysoka. Opóźnione decyzje strategiczne prowadzą m.in. do cichego marnotrawstwa i zbędnych wydatków. Jednakże kilka pozornie prostych zmian w sposobie ustalania przez kierownictwo porządków dziennych zebrań może zwiększyć ich skuteczność.

Sprawne firmy stosują siedem technik, aby doprowadzić do możliwie najlepszego wykorzystania czasu wspólnych spotkań menedżerów najwyższego szczebla. Oddzielnie prowadzą zebrania poświęcane strategii i te poświęcane operacjom. Zagadnienia rozpatrują na podstawie pisemnych materiałów dostarczanych przed sesjami, żeby czas na zebraniu można było przeznaczyć wyłącznie na dochodzenie do decyzji. Przy ustalaniu porządku dziennego określają znaczenie każdej pozycji według jej potencjału tworzenia wartości dla firmy. Dążą nie tylko do szybkiego wprowadzania poszczególnych zagadnień do porządku dziennego, ale także do ich niezwłocznego zdejmowania, przy przestrzeganiu jasnego harmonogramu realizacji. Przed wyborem kierunku działania wymagają rozpatrzenia wszystkich realnych opcji. Posługują się wspólnym językiem i metodologią dochodzenia do decyzji. Nalegają też na to, żeby decyzja po podjęciu obowiązywała naprawdę – żeby nie było dalszej dyskusji ani cichego bojkotowania jej. Kiedy członkowie zespołu kierowniczego opanują podstawy współpracy, mogą wprowadzić w niej bardziej zasadnicze zmiany.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy