X
Następny artykuł dla Ciebie

Autorzy artykułu przez dwa lata zgłębiali metody, jakimi posługują się nowo mianowani prezesi dużych organizacji, by uzyskać wskazówki poparte mądrością i doświadczeniem innych oraz informację zwrotną na temat własnych poczynań. Choć wielu spośród tych prezesów korzystało ze wsparcia mentora na wcześniejszych etapach kariery, to po wejściu na sam szczyt organizacji zauważają, że liczba dostępnych i adekwatnych do ich pozycji opcji rozwoju nagle spada. By nieustannie się rozwijać i mierzyć z ambitnymi wyzwaniami intelektualnymi, prezesi potrzebują mądrości mentorów. Jak odkryli autorzy artykułu, znajdują ją u wybitnych „weteranów” zarządzania z innych firm. Jednak relacje mentorskie mają kilka wrażliwych aspektów. Istnieje wiele specyficznych czynników, jakie należy wziąć pod uwagę, szukając odpowiedniego mentora dla podopiecznego, decydując o charakterze ich spotkań oraz ustalając priorytety. Nieodzownym warunkiem efektywnej relacji mentorskiej jest całkowita poufność. Istotne jest też, by spotkania odbywały się regularnie. Badania pokazały, że jako sposób przekazywania wiedzy obie strony najczęściej wybierają opowiadanie historii.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy