X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Pracownicy o przygotowaniu ogólnym otrzymują lepsze oferty pracy niż specjaliści

PREMIUM

(Nr 164, październik 2016)

Jennifer Merluzzi  · 5 min

Jennifer Merluzzi, adiunkt na Tulane University, wspólnie z Damonem Phillipsem, profesorem Columbia Business School, zbadali przebieg kariery zawodowej niemal 400 osób, które w 2008 i 2009 roku ukończyły najlepsze amerykańskie studia MBA, a potem podjęły pracę w bankach inwestycyjnych.

Dwoje badaczy opracowało szczegółowy profil każdej z tych osób, obejmujący oceny i przebieg kariery przed podjęciem studiów, w trakcie ich trwania i po zakończeniu nauki. Badanie wykazało, że studenci, którzy przez cały czas specjalizowali się w bankowości inwestycyjnej, mieli mniejsze szanse na otrzymanie licznych ofert pracy niż osoby z bardziej urozmaiconym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym.

Czy rynek pracy rzeczywiście ceni specjalistów mniej od osób o bardziej wszechstronnym przygotowaniu? Czy „ludzie od wszystkiego” mają lepsze perspektywy? Pani profesor, jak pani obroni swoje tezy?

Bez wątpienia specjaliści są traktowani gorzej przez rynek pracy. Nie tylko mają mniejsze szanse na otrzymanie wielu ofert, ale proponuje się im niższe premie motywacyjne przewidziane dla nowych pracowników. Z badań, jakie ostatnio przeprowadziliśmy, wynika, że niektórzy specjaliści zarabiali w skali roku nawet o 48 tysięcy dolarów mniej niż osoby o wszechstronnych kompetencjach na równorzędnych stanowiskach.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy