X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W ciągu ostatnich lat niektóre firmy nie tylko oparły się gospodarczej burzy, ale wręcz wyszły z niej silniejsze. Jak to możliwe, że sieć hoteli Four Seasons, sieć sklepów z kosmetykami Sephora i Standard Chartered Bank nie podporządkowały się prawom prawdopodobieństwa? Zamiast koncentrować na jednym celu, takim jak zyski, ich pracownicy określają zbiorową ambicję. W efekcie firmy te pogłębiły swoje relacje z pracownikami i innymi interesariuszami i stały się trwale rentowne.

Głównym elementem zbiorowej ambicji jest cel firmy, czyli powód, dla którego istnieje. Do niego należy dostosować pozostałe elementy – wizję, założenia i kamienie milowe, priorytety strategiczne i operacyjne, obietnicę marki, podstawowe wartości i zachowania przywódców. Dzięki nazwaniu elementów zbiorowej ambicji wszyscy pracownicy zaczynają lepiej rozumieć, jaki jest cel firmy i jak mogą się przyczynić do jego realizacji.

Aby ukształtować zbiorową ambicję, a następnie ją osiągnąć, firma powinna wzmacniać swój organizacyjny klej (wspólne zaangażowanie niezbędne do powstania jednolitej kultury) i smar (zdyscyplinowane realizowanie ogólnofirmowych inicjatyw zmiany).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Emily Truelove

Emily Truelove prowadziła prace badawcze w ICEDR, a obecnie robi doktorat w Sloan School of Management na MIT. Jest współautorką książki na temat związków między przywództwem a innowacyjnością, którą wydało w 2012 roku wydawnictwo Harvard Business Review Press.

Douglas A. Ready

Wykładowca w MIT Sloan School of Management oraz założyciel i prezes ICEDR.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy