X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Koncept sprintu wywodzi się z idei zwinnego programowania (agile software development). Obecnie wszedł do głównego nurtu biznesu jako coraz popularniejsze narzędzie przyspieszania budowy innowacyjnych modeli biznesowych, tworzenia produktów oraz usług. Sprinty rozbijają typowe, długie, złożone procesy na spore, ale wykonalne fragmenty, które można realizować z większą prędkością. Jak pokazuje pięciodniowa metoda poszukiwania odpowiedzi na najważniejsze pytania biznesowe, opracowana przez fundusz inwestycyjny Google Ventures, sprint pomaga eliminować biurokrację, „paraliż analityczny” i niekończące się debaty. Daje firmom większą elastyczność i umożliwia skuteczniejsze dostosowywanie się do cyfrowych przemian.

Jednak koncept ten nie służy już wyłącznie do tworzenia nowości czy projektowania. Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że sprint można stosować do realizacji tradycyjnie powolnego zadania, jakim jest opracowywanie strategii.

Zostało ono zaprojektowane jako dobrze przemyślany proces z udziałem wielu grup interesariuszy i od zawsze kładziono w nim nacisk na skrupulatne rozważania oparte na maksymalnej ilości informacji. Możliwe jednak, że dotychczasowy model nie pasuje już do naszych niestabilnych, niepewnych czasów, złożonych uwarunkowań i ambiwalentnych stanowisk. Na dynamicznym rynku wartość tradycyjnie tworzonej strategii maleje. Nie można, oczywiście, podważać wartości dogłębnych dociekań, wszechstronnych badań jakościowych i ilościowych, wywiadów z interesariuszami, planowania scenariuszowego i harmonizacji. Ale przedsiębiorstwa mają na te działania coraz mniej czasu. Ile razy zdarzyło ci się opracować szczegółowy trzyletni plan strategiczny tylko po to, aby po kilku miesiącach, a nawet tygodniach, odkryć, że jest już przestarzały?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy