W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie sobą | Podejmowanie decyzji

Podejmowanie lepszych decyzji

Thomas H. Davenport
Artykuł z HBRP Nr 109 (marzec 2012)
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Do tej pory podejmowanie decyzji biznesowych rzadko bywało przedmiotem systematycznych analiz. Być może dlatego firmy dokonały w ostatnim czasie zdumiewająco wielu złych wyborów. W książkach biznesowych można znaleźć wiele koncepcji dotyczących procesu decyzyjnego, ale firmy nie kwapią się z zastosowaniem zawartych w nich zaleceń. Autor artykułu twierdzi, że przyszedł czas, by organizacje skupiły uwagę na podejmowaniu decyzji. Służą temu proponowane przez niego cztery kroki:

▪ sporządzenie listy postanowień, które muszą być podjęte, i ustalenie ich hierarchii;

▪ ocena czynników składających się na proces decyzyjny, czyli tego, kto odgrywa jaką rolę w procesie decyzyjnym, jak często dokonuje się danego wyboru i jakie informacje mogą stanowić jego podstawę;

▪ określenie ról, procesów, systemów i zachowań niezbędnych do podjęcia decyzji; instytucjonalizacja narzędzi decyzyjnych i wsparcia decyzyjnego.

Liderzy firm powinni: stosować różne formuły podejmowania decyzji; wystrzegać się używania analitycznych modeli, których ich menedżerowie nie rozumieją; jasno określać założenia; praktykować „zarządzanie modelami” i – zważywszy, że tylko ludzie mogą wraz z upływem czasu rewidować kryteria decyzyjne – trzymać w odwodzie specjalistów w tej dziedzinie.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter

Thomas H. Davenport Zasłużony profesor zarządzania i informatyki w Babson College i współzałożyciel International Institute for Analytics.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie sobą
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutubeInstagram
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja