X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Personalizacja dzięki analityce

PREMIUM

(Nr 189, listopad 2018)

Katrina Lake  · 11 min

Personalizacja dzięki analityce

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Prezes start‑upu Stitch Fix, Katrina Lake, opowiada o tym, w jaki sposób jej firma indywidualizuje ofertę na masowym rynku.

Model biznesowy firmy Stitch Fix jest prosty: wysyłamy klientom ubrania oraz akcesoria, które naszym zdaniem mogą im się podobać. Klienci zatrzymują rzeczy, które chcą kupić, a resztę odsyłają. Wykorzystujemy analitykę danych (data science) do personalizacji oferty na dużą skalę, dzięki czemu oferujemy lepsze doświadczenia zakupowe niż tradycyjne placówki detaliczne oraz e‑sklepy. Firma zatrudnia stylistów, którzy mogą modyfikować lub zmieniać produkty wybierane przez algorytm stylu, zanim paczka zostanie wysłana do nabywcy. Klienci doceniają wygodę oraz prostotę naszych usług.

Oczywiście, stworzenie modelu prostego i wygodnego z punktu widzenia klienta, a równocześnie przynoszącego zyski i umożliwiającego działalność na dużą skalę, to prawdziwe wyzwanie. Tym bardziej w branży detalicznej sprzedaży odzieży, która jest zatłoczona, nieprzewidywalna i gwałtownie się zmienia. Inni detaliczni sprzedawcy ubrań próbują się wyróżniać, oferując najniższe ceny lub najszybszą wysyłkę; my wyróżniamy się dzięki personalizacji. Każda przesyłka z naszej firmy (tzw. fix) to pudełko zawierające pięć sztuk odzieży i akcesoriów wybranych dla konkretnej osoby. Wybór opiera się na informacjach, jakie przekazał nam dany klient i miliony innych ludzi – najpierw w obszernych kwestionariuszach, które wypełniają przy rejestracji do serwisu, a następnie w informacjach zwrotnych przekazywanych po otrzymaniu paczki.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Sztuka podejmowania dobrych decyzji »

Analityka jest sztuką przekuwania danych w najlepsze decyzje 

Dawid Zaraziński PL, Patryk Choroś PL

Wierzę, że wiedza merytoryczna pracownika jest najcenniejsza i to do niego powinna dopasować się technologia --- nie odwrotnie. Narzędzia muszą wyzwolić potencjał wiedzy użytkownika --- przekonuje nasz rozmówca.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy