X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Nowe badanie z udziałem 344 dużych firm amerykańskich wyłoniło cyfrowych „liderów” i „maruderów” pod względem: wykorzystywania gromadzonych w czasie rzeczywistym danych konsumenckich i ich analiz; używania prognoz popytu i modeli prognostycznych do tworzenia i dostarczania produktów; zdalnego wychwytywania danych na temat użytkowania produktów przez klientów; posługiwania się technologią w celu poprawy wydajności pracowników.

Badanie wykazało, że chociaż liderzy i maruderzy przeznaczają na sferę IT mniej więcej taką samą część swoich przychodów, to osiągają różne rezultaty, ponieważ liderzy zaprzęgają technologię do działalności biznesowej przy użyciu zupełnie nowych metod.

Na przykład firmy ubezpieczeń komunikacyjnych Allstate, Progressive i State Farm używają połączonych z siecią urządzeń do monitorowania wzorców zachowań kierowców w sposób, który pozwala efektywnie wyceniać polisy. „Liderzy podchodzą do cyfrowych szans z zupełnie innym nastawieniem strategicznym i wykorzystują je, stosując odmienne modele operacyjne” piszą badacze. Poniższy wykres ilustruje wyniki liderów i maruderów pod względem trzech istotnych mierników finansowych, osiągnięte w latach 2012‑2014

Opłaca się być cyfrowym liderem

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy