X
Następny artykuł dla Ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Nie jest łatwo spotkać polską firmę, w której dział zakupów pełni rolę strategiczną. Jeżeli już, to najczęściej w polskich oddziałach zagranicznych przedsiębiorstw. W polskiej praktyce rola zakupów jest z reguły ograniczona do działań operacyjnych – negocjowanie jak najlepszych cen i warunków dostaw według przygotowanych wcześniej specyfikacji, na które dział zakupów nie ma wpływu. Zupełnie inaczej jest w firmach zagranicznych, gdzie zakupowcy odgrywają istotne role we współdefiniowaniu sposobu osiągania celów biznesowych poprzez wykorzystanie najnowszych rozwiązań i technologii.

Gdy zaczynałem swoją karierę zawodową w działach zakupów i logistyki, postrzegałem rolę zakupowca w sposób typowy dla polskich firm. Jednak doświadczenia, jakie zgromadziłem w trakcie ponad dwudziestoletniej pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i budowlanych, diametralnie zmieniło moje rozumienie roli zakupowca. Firma, w której obecnie pracuję, specjalizuje się w budownictwie modułowym. To nowatorskie rozwiązanie, umożliwiające proste i szybkie wznoszenie obiektów z wykorzystaniem prefabrykowanych elementów budowlanych (2D) lub gotowych modułów (3D), znajduje klientów na wielu kontynentach. W pracy mam ciągły kontakt z odbiorcami, kooperantami i dostawcami wykorzystującymi najnowsze technologie i rozwiązania. I właśnie dzięki współpracy z tymi partnerami i oferowanym przez nich technologiom zmieniłem podejście do funkcji zakupów w przedsiębiorstwie.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Innowacyjność to konieczność w organizacjach »

Jeżeli nie potrafisz być innowacyjny, kopiuj 

Ndubuisi Ekekwe

Nic tak nie wpływa na wzrost liczby naśladowców, jak udane przedsięwzięcie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy