X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Dzięki nowemu badaniu wiemy, jaką wartość pieniężną ma to, co robimy w czasie wolnym.

Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości: ludzie, którzy bardziej cenią czas niż pieniądze, są szczęśliwsi i bardziej produktywni. Jednak zmiana mentalności w taki sposób, aby czas stał się dla nas najważniejszy, jest bardzo trudna. Po części ze względu na sposób, w jaki funkcjonuje nasz mózg, a po części dlatego, że nie wiemy, jak wycenić nasz wolny czas. Nie mamy problemów ze zrozumieniem, co oznacza dla nas podwyżka pensji o 10 tysięcy dolarów; natomiast kalkulacja wartości 30 dodatkowych wolnych minut nie jest już prosta.

Wycena czasu staje się jednak coraz łatwiejsza. Część naszych badań nad czasem i poczuciem szczęścia jest poświęcona przypisywaniu wymiernej wartości czasowi i szczęściu, które rodzi się w czasie wolnym. Gdy ludzie będą musieli wybierać pomiędzy czasem a pieniędzmi, dzięki tym wycenom – jak przypuszczamy – łatwiej im będzie zrozumieć, że rezygnacja z pieniędzy nie oznacza straty.

Poznaj sposób myślenia najlepszych liderów »

Decyzje doskonałe 

Decyzje doskonałe. Poznaj sposób myślenia najlepszych liderów i tak jak oni dokonuj świetnych wyborów.
Sięgnij po przewodnik myślenia zintegrowanego dla przywódców – bestseller „Wall Street Journal” i najlepszą książkę biznesowa według The Glob and Mail. To bezcenne źródło praktycznych wskazówek dla każdej osoby, która chce podejmować lepsze decyzje w życiu i biznesie!

Podstawowym miernikiem, jakiego używamy, jest pieniężny ekwiwalent poczucia szczęścia. Innymi słowy, dobrze spędzony czas sprawia, że nasze odczuwanie szczęścia rośnie o równowartość tego, czego spodziewalibyśmy się po wzroście rocznego dochodu naszego gospodarstwa domowego.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Określ czego chcesz »

Jak przekonać szefa do elastycznego trybu pracy 

Amy Gallo

Dzięki technologii możemy pracować gdziekolwiek i o dowolnej porze. Dlaczego więc tak wielu pracowników nadal wykonuje swoje obowiązki w tradycyjnym wymiarze godzin, a często i w nadgodzinach?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy