X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Niuanse poszukiwań właściwego prezesa

PREMIUM

(Nr 110, kwiecień 2012)

Noel M. Tichy, A.G. Lafley  · 14 min

Wybór nowego CEO to najważniejsze zadanie rady nadzorczej. Żadna inna decyzja nie ma tak ogromnego wpływu na strategię i wyniki przedsiębiorstwa. Mimo to temat sukcesji musi często ustępować miejsca sprawom, które wydają się pilniejsze. Nikt nie zwraca na te kwestie uwagi, dopóki odejście prezesa nie staje się nieuniknione – ale wtedy jest już za późno, by odpowiednio zweryfikować i przeszkolić następcę.

Tymczasem A.G. Lafley zaczął naciskać członków rady nadzorczej Procter & Gamble, aby zaczęli szukać jego następcy zaraz po tym, jak objął stanowisko prezesa koncernu. Od tego momentu co roku pierwsze spotkanie rady nadzorczej było poświęcone sukcesji. W niniejszym artykule Lafley opisuje proces rygorystycznie prowadzony w P&G z myślą o tym, aby firma miała zawsze pulę dobrych wewnętrznych kandydatów na CEO.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Noel M. Tichy

Noel M. Tichy jest profesorem zarządzania i działań operacyjnych oraz dyrektorem Global Business Partnership w Ross School of Business na University of Michigan w Ann Arbor. Wraz z W. G. Bennisem są autorami książki Judgment: How Winning Leaders Make Great Calls (Portfolio, 2007).

A.G. Lafley

Były przewodniczący rady nadzorczej i prezes koncernu Procter & Gamble z Cincinnati.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy