X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wybrano cię do udziału w pracach nowego międzyfunkcyjnego zespołu, którego pierwsze spotkanie ma odbyć się już dziś. Menedżerowie z całej firmy siedzą w sali konferencyjnej w centrali; koledzy z zagranicznych biur uczestniczą w telekonferencji i łączą się z salą obraz za pośrednictwem Skype’a. Prezes, obecny na początku spotkania, zaczyna od paru słów mających zainspirować uczestników. „Prosimy wszystkich tu zebranych o pomoc w wytyczeniu nowej ścieżki – mówi. – Oczekujemy od tego zespołu ciekawych pomysłów”.

Patrzysz na nieznajomych siedzących w sali i wyobrażasz sobie innych uczestników spotkania oddalonych o wiele kilometrów. Grupę tworzą mężczyźni i kobiety w różnym wieku, o różnych tytułach i stanowiskach, reprezentujący różne piony i obszary funkcyjne organizacji, mieszkający w różnych krajach. Kto z was będzie gwiazdą tego zespołu?

Specjaliści w dziedzinie nauk społecznych od dziesięcioleci badają proces osiągania statusu wewnątrz grup, czyli to, jak jednostki zdobywają szacunek i pozycję w oczach otoczenia oraz jak zapewniają sobie wpływ na innych. Wiemy, że pewną rolę odgrywają tu czynniki demograficzne. Przedstawiciele historycznie dominującej rasy, określonej płci i w stosownym wieku (biali mężczyźni po czterdziestce w świecie zachodnich korporacji) zwykle mają wyższy status niż inni. Znaczenie ma również wygląd (wysocy i atrakcyjni mają przewagę nad mniej hojnie obdarowanymi przez naturę), a także osobowość (pewni siebie ekstrawertycy mają wyższe notowania) i pozycja w hierarchii (szef to jednak szef).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Gavin J. Kilduff

Adiunkt zarządzania i teorii organizacji w Stern School of Business na New York University.

Adam D. Galinsky

Profesor Kellogg School of Management Northwestern University i Columbia Business School.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy