X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Nie odrzucaj pomysłów, które trafiają w gusta klientów

PREMIUM

(Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015)

Jennifer Mueller  · 4 min

Jennifer Mueller z University of San Diego, Jeff Loewenstein z University of Illinois w Urbana‑Champaign oraz Jennifer Deal z Center for Creative Leadership zbadali pewną firmę, rozważającą dziesiątki nowych pomysłów na produkty. Badacze poprosili menedżerów średniego szczebla, członków ścisłej kadry zarządzającej, autorów pomysłów, a także inne zainteresowane osoby, o ocenę każdego proponowanego pomysłu pod względem kreatywności, wykonalności i rentowności. Potem zapytali klientów, czy uznają te propozycje za atrakcyjne. Okazało się, że nabywcy najwyżej oceniali pomysły wyróżniające się kreatywnością, jednak nie te, które zdaniem firmy były najbardziej rentowne bądź najłatwiejsze do realizacji.

HBR: Czy w procesie tworzenia innowacji przedsiębiorstwa skupiają się na niewłaściwych cechach produktów? I czy pozbawiają się przez to szansy na wprowadzanie prawdziwych hitów? Jak pani profesor skomentuje wyniki swoich badań?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy