X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Na czym polega magia pracy w naszej firmie

PREMIUM

(Nr 52, czerwiec 2007)

Lynda Gratton, Tamara J. Erickson  · 19 min

Co odróżnia firmę, która cieszy się głęboko oddanymi i zaangażowanymi pracownikami, od takiej, która ich nie ma? Nie jest to określony schemat wynagrodzeń czy sposób zarządzania talentami. Jest to natomiast umiejętność komunikowania obecnym i przyszłym pracownikom, co czyni firmę wyjątkową. Firmy posiadające wysoce zaangażowanych pracowników wyrażają swoje wartości i walory poprzez „charakterystyczne doświadczenie” (signature experience) – widoczne, wyróżniające elementy środowiska pracy, które są źródłem istotnych informacji na temat tego, jakich umiejętności, jakiej wytrzymałości i jakiego zaangażowania będą potrzebować pracownicy, żeby odnieść sukces w tej firmie.

Na przykład Whole Foods Market za pomocą opartego na pracy zespołowej procesu rekrutacji i procesu orientacyjnego informuje nowych pracowników o tym, jak ważna jest dla firmy współpraca i decentralizacja. Pracownicy JetBlue obsługują system rezerwacji lotów z własnych domów, co jest charakterystycznym doświadczeniem, które zwiększa ich zadowolenie i produktywność.

Firmy, którym uda się określić swoje „charakterystyczne doświadczenia” i je jasno wyróżnić i zaakcentować, zdają sobie sprawę z tego, że nie każdy pracownik chce tego samego. Tylko te firmy, które rozumieją, że ludzie pragną się realizować w różnych miejscach pracy i że nie każdy pracownik marzy o tym samym, potrafią z powodzeniem wykreować „charakterystyczne doświadczenia” i zakomunikować je. Istotnie, preferencje pracowników są ważnym, chociaż często zaniedbywanym, elementem walki o utalentowanych pracowników. Firmy, które skompletowały swoje zespoły z produktywnych i oddanych pracowników, w odpowiedzi na ich preferencje kierują się w swoich działaniach pewnymi ogólnymi zasadami.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy