X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Likwiduj branżowe wąskie gardła

PREMIUM

(Nr 152, październik 2015)

John Mullins, Eileen Weisenbach Keller, Barret Ersek  · 13 min

Aby stworzyć świetnie prosperującą firmę, trzeba odrzucić konwencjonalne poglądy na temat funkcjonowania branży. Chcąc ustalić, które reguły łamać, należy skoncentrować się na dużych problemach strukturalnych, które nękają nie tylko firmę, ale całą gałąź gospodarki. Istnieje pięć głównych typów branżowych wąskich gardeł: (1) przestarzałe doświadczenia związane z nabywaniem lub używaniem produktów, (2) duże i zbędne kategorie kosztowe, (3) wysokie ryzyko finansowe ponoszone przez klientów, (4) brak zaangażowania pracowników oraz (5) negatywne skutki uboczne wytwarzania produktów lub świadczenia usług. Przedstawiamy strategie likwidowania wąskich gardeł, które stosują firmy: Bonobos, Redbox, Hyundai, Appletree Answers, Patagonia. Wykorzystując je, przedsiębiorstwa znacznie obniżają własne koszty (zdarza się, że eliminują całe kategorie kosztowe) lub zwiększają popyt, a czasami osiągają oba te cele równocześnie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy