X
Następny artykuł dla Ciebie

Żadna firma nie przetrwa zbyt długo na rynku, jeśli nie będzie wymyślać siebie na nowo. Jednak decyzja o tym, kiedy rozpocząć strategiczną transformację, kiedy zmienić podstawowy asortyment lub model biznesowy organizacji z obawy przed nadchodzącym przewrotem rynkowym, jest być może najtrudniejszym wyborem, przed jakim stają liderzy firm. Pięć wzajemnie powiązanych rynkowych linii uskoku może uświadomić firmie, że grunt, po którym się porusza, jest niestabilny i że przyszedł czas na radykalne zmiany. Zaproponowana przez autorów artykułu teoria linii uskoku koncentruje się na podstawowych kwestiach: czy firma obsługuje właściwe segmenty klientów, czy używa skutecznych mierników efektywności, czy jest prawidłowo pozycjonowana w branży, czy posługuje się odpowiednim modelem biznesowym oraz czy jej pracownicy i partnerzy dysponują umiejętnościami niezbędnymi do osiągania sukcesów w przyszłości. Koncepcja ta może pomóc menedżerom wyższego szczebla zgromadzić argumenty przemawiąjące za transformacją i przekonać interesariuszy do poparcia tego kroku. Omawiana teoria zwraca uwagę na rozdźwięk pomiędzy tym, gdzie firma znajduje się obecnie, a tym, gdzie musi się znaleźć, aby nadal prosperować.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy