X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Problemy, z którymi zmaga się RzeHot, są typowe dla firm działających w sektorze usługowym. Głównym wyzwaniem czekającym przedsiębiorstwo jest uporządkowanie procesów wewnętrznych i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za sprzedaż i projekty. Natomiast zarząd powinien się skupić na określeniu strategicznego kierunku rozwoju organizacji.

Odpowiednie uporządkowanie procesów w firmie wymaga zrozumienia, że procesy powinny przede wszystkim służyć interesom klienta. Nad ich przebiegiem również musi ktoś czuwać. W firmie RzeHot te procesy nie są uporządkowane, w organizacji brakuje osoby odpowiedzialnej za kontrolę procesu sprzedażowego od chwili nawiązania kontaktu z klientem do momentu podpisania finalnej umowy. Ponadto w przedsiębiorstwie tworzą się silosy organizacyjne, a poszczególne działy mają różne mierniki realizacji celów (KPI) i każdy dba wyłącznie o własne interesy.

Proces naprawczy rozpocząłbym od wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za sprzedaż.

Taki koordynator może się wywodzić z grona handlowców lub może nie przynależeć do żadnego działu. Musi natomiast dopilnować, aby sprzedaż była realizowana w terminie oraz aby klient był zadowolony z obsługi. Koordynator odpowiadałby również za rozwiązywanie problemów związanych ze skompletowaniem dokumentacji na czas. Tymczasem w RzeHocie to dział projektowy, który sam miał opóźnienia, wysyłał swojego człowieka do klienta po odbiór dokumentów. Z pewnością nie było to optymalne rozwiązanie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy