X
Następny artykuł dla ciebie

Kiedy w styczniu 2009 roku Polman został prezesem angielsko‑holenderskiego koncernu Unilever, nie miał żadnego doświadczenia jako CEO. Mimo to przekształcił firmę w jedno z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw świata. Wprowadził także zakaz tworzenia prognoz finansowych i raportów kwartalnych, zainicjował plan, dzięki któremu do 2020 roku chce podwoić przychody koncernu i równocześnie zmniejszyć o połowę jego wpływ na środowisko naturalne. Jak sam przyznaje: „Nikt nigdy nie składał publicznie takich deklaracji i nigdy jeszcze nikomu nie udało się osiągnąć niczego podobnego”.

Paul Polman jest przekonany, że jego inicjatywy nawiązują do podstawowych wartości przedsiębiorstwa, czyli poprawy zdrowia i higieny społeczeństwa. Chociaż jest „zadeklarowanym kapitalistą”, uważa, że obecny system gospodarczy wymaga modyfikacji – częściowo przez społecznie odpowiedzialne inwestowanie. Program koncernu „Życie w sposób zrównoważony” nie tylko wyznacza ambitne cele, ale też wprowadza dokładne parametry do mierzenia postępów w ich realizacji. Pozbycie się sprawozdań kwartalnych pomogło firmie bardziej skoncentrować się na wynikach długoterminowych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy