X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Jak zatrzymać najbardziej utalentowanych pracowników

PREMIUM

(Nr 92, październik 2010)

Conrad Schmidt, Jean Martin  · 13 min

Tekst stanowi próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak wiele przedsiębiorstw traci utalentowanych pracowników na korzyść konkurencji. Na podstawie wnikliwych badań autorzy zwracają uwagę na sześć powszechnie popełnianych błędów, uzasadniając przy tym konieczność obrania zupełnie odmiennej ścieżki postępowania. Po pierwsze, wskazują, że firmy mają tendencję do zakładania, że utalentowani pracownicy są zaangażowani, podczas gdy ich nastawienie wobec firmy wymaga solidnego zbadania. Po drugie, zwracają uwagę, by nie utożsamiać aktualnie osiąganych ponadprzeciętnych wyników z potencjałem na przyszłość. Trzeci błąd organizacji polega na zrzucaniu odpowiedzialności za rozwój utalentowanych pracowników na menedżerów liniowych. Po czwarte, autorzy doradzają, by nie chronić talentów i wyznaczać im zadania z prawdziwego zdarzenia, które będą rzeczywiście testowały ich umiejętności lub zmuszały do budowania nowych. Jako piąte „przewinienie” wskazują dość powszechne przekonanie, że utalentowani pracownicy będą chcieli dzielić kłopoty organizacji. Nic bardziej błędnego. I po szóste, autorzy zaobserwowali, że firmy trzymają młodych liderów w niewiedzy, gdy tymczasem powinny informować ich na bieżąco o planach strategicznych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Conrad Schmidt

Conrad Schmidt jest dyrektorem zarządzającym oraz dyrektorem ds. badań Corporate Leadership Council przy organizacji Corporate Executive Board i pracuje w Waszyngtonie.

Jean Martin

Jean Martin jest dyrektorem zarządzającym stowarzyszenia Corporate Leadership Council działającego przy organizacji badawczo-doradczej Corporate Executive Board i pracuje w Waszyngtonie.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy