X
Następny artykuł dla Ciebie

Wystrzegaj się trzech błędów, które wypaczają wiele inicjatyw.

W porównianiu z kilkoma innymi polami działalności liderów korporacji, takimi jak rekrutowanie odpowiednich specjalistów i wyznaczanie strategii, zmiana kultury organizacyjnej bywa szczególnie trudnym zadaniem. Kultura jest amorficzna; nie istnieją dźwignie, które pozwoliłyby w sposób bezpośredni przestawić ją na te lub inne tory. Niektóre dane sugerują, że obecnie prezesi firm nadają temu aspektowi przywództwa wyższą rangę niż w przeszłości. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczo‑doradczą Gartner, w trakcie wideokonferencji z akcjonariuszami w 2016 roku prezesi wspominali o kulturze o 7% częściej niż w 2010 roku. W ankietach zarówno prezesi, jak i szefowie pionów zasobów ludzkich twierdzą, że „zarządzanie kulturą i jej ulepszanie” ma w aspekcie zarządzania talentami absolutne pierwszeństwo. Z danych wynika jednak, że wciąż istnieje wielkie pole do poprawy; co roku firmy wydają średnio 2,2 tysiąca dolarów w przeliczeniu na jednego pracownika na działania mające służyć ulepszeniu kultury organizacyjnej (dużą część tych nakładów pochłaniają usługi konsultantów, ankiety i warsztaty). Jednak tylko 30% dyrektorów personalnych (CHRO) uważa, że są to inwestycje przynoszące dobry zwrot.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

Starając się przewodzić procesom zmian kulturowych, liderzy często posługują się niewłaściwymi narzędziami. Po wypełnieniu ankiet przez ponad 7,5 tysiąca pracowników i niemal 200 liderów działów HR w firmach globalnych i po przeprowadzeniu pogłębionych wywiadów ze 100 liderami HR firma Gartner sporządziła raport. Sprawozdanie to wskazuje najbardziej (i najmniej) efektywne sposoby, przy użyciu których liderzy próbują przekształcić kulturę swoich organizacji. Twórcy raportu radzą liderom chcącym zwiększyć szanse na sukces w tym obszarze, aby unikali trzech błędów.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jeżeli myślisz, że to zespoły podejmują decyzje, pomyśl jeszcze raz

Jeżeli myślisz, że to zespoły podejmują decyzje, pomyśl jeszcze raz 

Bob Frisch

Dyrektorzy mówią, że ich zespoły nieustannie podejmują jakieś decyzje. Fakty wskazują jednak na coś odwrotnego.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy